Gå til innhold

"6800LE eller 9800PRO?" -Nytt kort til rundt 2k

-Teddy-

Anbefalte innlegg

Og det MSI kortet, er det slik at viftehastigheten regulerer seg etter tempen? Eller må / kan det stilles manuelt og?(sitat fra poststarter)

du kan justere vifta fra 2900-4000rpm,fins er skyver på siden(på selve kortet)men tror også den justers etter temp.merker dette da jeg bare kjørte på minium speed på vifta,da hørte jeg kortet mere etter og spilt en stund..

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og det MSI kortet, er det slik at viftehastigheten regulerer seg etter tempen? Eller må / kan det stilles manuelt og?(sitat fra poststarter)

du kan justere vifta fra 2900-4000rpm,fins er skyver på siden(på selve kortet)men tror også den justers etter temp.merker dette da jeg bare kjørte på minium speed på vifta,da hørte jeg kortet mere etter og spilt en stund..

Takker :) Seter den vel på minimum, så får jeg se hvordan det går. Spiller ikke værre spill enn CS, snart CSS når jeg gidder kjøpe det, Ground Control II, og FFIX når jeg finner det for godt å kjøpe det. (Blir nok snart, har både FFVII, FFIX, FFX, FFX-2, FFXI mangler :p og FFVIII)

Kan jeg se tempen på kortet i windows?

Lenke til kommentar
bruk Motherboard Monitor :)

så står det nede i den greie som heter verktøylinje eller noe sånt.... der start er vøttø :p

eeeeh er litt ukjent med windows :p jeg er jo leeeetzor haxxxor 2k2k2k i linux :p *krmt*

:ermm:

Har Asus Probe, men den måler bare MB temp, SPU temp, spenninger, vifte rpm, og noe annet piss...

Lenke til kommentar
Pixel pipelines, hvor mange parallelle pixeloperasjoner kortet kan utføre. LE har 8 (og 4 vertexprosessorer), NU har 12 (5 vp), GT og Ultra har 16 (6 vp). Er du heldig, får du et kort med 16 fungerende pipes og 6 vper, dettekan du teste med RivaTuner 15.2, altså via programvare.

Går det ann å sjekke dette med RivaTuner 15.2 uten at den endrer på noe!

Er det noe som helst risk å sjekke dette, eller forandre på dette(mulig gjøre disse Pixel pipelines'ene)???

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar

Står fremdeles mellom MSI og Leadtek 6800. Koster nesten de samme, leadtek er visst mer stillegående, men MSI kan jeg få på komplett, mens leadtek må bli fra databutikken.com Hvem syns dere jeg bør ta? MSI er visst stille den og, men vet ikke om den er like stille som Leadtek... :hmm: Og ytelsen er vel den samme.

Lenke til kommentar

For andre gang, MSI med referansekjøler bråker som et uvær av type orkan med tornado i kastene. Kobberkjøleren har MSI sluttet med, uvisst nøyaktig hvorfor. De har hatt problemer med den kjøleren og DOA, visstnok er det noe knot der en plass. Produksjonen har også blitt flyttet.

Kjøper du MSI uten kobberkjøler kommer du til å angre. Garantert. Komplett har kun kort med referansekjøler. Spør iallefall før du kjøper.

ahumoe: Nei, du må skru dem på og kjøre 3dMark eller noe for å være sikker.

Endret av LarsC
Lenke til kommentar
For andre gang, MSI med referansekjøler bråker som et uvær av type orkan med tornado i kastene. Kobberkjøleren har MSI sluttet med, uvisst nøyaktig hvorfor. De har hatt problemer med den kjøleren og DOA, visstnok er det noe knot der en plass. Produksjonen har også blitt flyttet.

Kjøper du MSI uten kobberkjøler kommer du til å angre. Garantert. Komplett har kun kort med referansekjøler. Spør iallefall før du kjøper.

ahumoe: Nei, du må skru dem på og kjøre 3dMark eller noe for å være sikker.

Thank you!

Trodde det gikk an å få med kobberkjøler jeg, visste at jeg ikek skulle kjøpe med referanse kjøler... Menmen, når de har gjort det sånn, så MÅ jeg jo nesten ta Leadtek da ;) Takk for at du fikk banka det skikkelig inn i huet på meg. :innocent:

Lenke til kommentar
Trodde det gikk an å få med kobberkjøler jeg, visste at jeg ikek skulle kjøpe med referanse kjøler...

Det er mulig at noen fortsatt har den modellen, det skader ikke å spørre før du kjøper.

Menmen, når de har gjort det sånn, så MÅ jeg jo nesten ta Leadtek da ;) Takk for at du fikk banka det skikkelig inn i huet på meg.  :innocent:

Hehe, var ikke meningen å kjefte deg huden full. Jeg ønsker bare at ingen andre går på samme smellen som jeg gjorde. :/

Si fra hva du synes om Leadtek-saken da, jeg er nygjerrig på hvordan den er.

Lenke til kommentar
Hehe, var ikke meningen å kjefte deg huden full.

Var ikke sånn jeg oppfattet det! Var bare glad for at du fikk sagt det 2 ganger. ;)

Si fra hva du synes om Leadtek-saken da, jeg er nygjerrig på hvordan den er.

Det skal jeg gjøre vettu :) Har ikke bestilt enda, vente _litt_. Har ikke tenkt til å kjøpe meg DOOMIII, men KANSKJE HL2, må jo nesten det hvis jeg skal kunne spille Source :p

Har uansett veldig god bruk for et nytt skjermkort :yes:

Hadde egentlig et spm jeg skulle stille i dette innlegget og, men har glemt hva det var for noe... JO, nå kom jeg på det!

Er det noen som har handlet hos databutikken.com før? Er det ei drittsjappe, eller er det no skikkelige greier med god service osv?

Lenke til kommentar

6800LE som ukens tilbud på komplett er iallefall det beste du får for under 2000 i øyeblikket, har bestilt noen(!) for å være sikker hehe .. synd VGA Silencer 5 ikke er på lager, det skulle utgjøre en bra combo.

Til deg Teddy, du er utrulig treg å bestemme deg, men men det er vel ingen lover mot det..

Lenke til kommentar
Til deg Teddy, du er utrulig treg å bestemme deg

:yes:;)

Altså LE kortet kan jeg egentlig klokke så mye at det blir bedre enn skkert Leadtek kortet og, eller like bra, men allikevel bråker LE mye mer, og støy er jeg opptatt av... :shrug: Men betale 1000kr for det? :hmm:

EDIT: Fy så folksomt det var her da? :p

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...