-Teddy- Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Tror dere jeg kan satse på det kortet? Fikk veldig lyst på det! BÅDE stille, OG sterkt!? For det er vel ikke noe spesielt svakere enn noen av de andre? Og tror dere dette kortet klokker like bra som de andre? Eller om det kan klokkes ialefall litt? Har ikke tenkt til å klokke med en gang, men kanskje litt etterhvert når jeg trenger litt mer frapsark i kortet Hva tror dere? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Ikke, IKKE, kjøp MSI NX6800 TD128 uten å få garantert fra butikken at du får et kort med kobberkjøler. MSI har nemlig sendt ut batcher av det samme kortet med referansekjøleren som bråker noe for jævlig. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=304667 Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Snakket ikke vi om Leadtek kortet nå da? Eller har jeg misforstått noe igjen? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Øh, joa. Jeg havnet bak folkene som postet før meg, det er av og til litt trøblete å ha flere vinduer oppe samtidig. Skulle heller ha sitert noen, bare overse meg du. Endret 6. oktober 2004 av LarsC Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) men går det ikke og mail til webshop"ene for og høre om fins noen som har med kobberkjøler igjen ?litt sørvise skal man vel ha hvis man kjøper kort til ca 2500.- 6800 NU Club3D har jo fin kjøling(kobber)men vet ikke støyen ?men var det ikke en har på forumet som kjøpte kortet og viste bilde av det ! http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=305943&hl= Endret 6. oktober 2004 av Traxco Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Hvis jeg kan stole på det som stod på den ene siden som noen linket til her, tar Leadtek kortet AGP slot'n og PCI slot'n ved siden av. Kjøleren var altså stor, men den var visstnok veldig stillegående. Leste ikke alt som stod der, men går ut ifra at når kjøleren er så stor, og når de sier det, så er vel Leadtek kortet ganske mye mer stillegående enn LE, Club3D og MSI kortet. Og takk LarsC for advarselen hvis jeg skulle kjøpt MSI kortet Har ikke bestemt meg helt enda, skal se litt til, og hadde vært fint om noen visste støynivået eller noe mer om klokking osv på leadtek kortet! Takker for masse respons, og håper på å få litt til EDIT: Dere snakker om disse "pipelines" HVA ER DET? Sikkert skikkelig noob spørsmål men... Og kan noen si meg hvor sterkt sånn ca Leadtek'en er? Endret 6. oktober 2004 av -Teddy- Lenke til kommentar
Lch Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Pixel pipelines, hvor mange parallelle pixeloperasjoner kortet kan utføre. LE har 8 (og 4 vertexprosessorer), NU har 12 (5 vp), GT og Ultra har 16 (6 vp). Er du heldig, får du et kort med 16 fungerende pipes og 6 vper, dettekan du teste med RivaTuner 15.2, altså via programvare. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Pixel pipelines, hvor mange parallelle pixeloperasjoner kortet kan utføre. LE har 8 (og 4 vertexprosessorer), NU har 12 (5 vp), GT og Ultra har 16 (6 vp). Er du heldig, får du et kort med 16 fungerende pipes og 6 vper, dettekan du teste med RivaTuner 15.2, altså via programvare. bare bestill 5stk, prøv alle og send tilbake de du ikke fikk enabla. kynisk, men det er lov Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Ok. Vel, uansett, jo fler jo bedre sikkert. Låse opp disse, gjr man det fysisk eller software? Egentlig det samme, gjør ikke det med en gang vil jeg tro.... Men noen som vet litt om hvor sterkt Leadtek kortet er? Pipelines, score i 3Dmark eller noe? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Eh, jeg svarte jo nettopp på det. Du gjør det i programvare med RivaTuner. Leadtek er 6800 Non-ultra, altså har det 12 pipes og 5 vp, og det er like bra som de andre Non-ultra-kortene. Ta en titt i 3dMark-trådene for å se hvordan NU gjør det. Jeg fikk 1998 i 3dMark05, 7060 i 3dMark03 og 11605 i 3dMark01 med MSI-kortet. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Eh, jeg svarte jo nettopp på det. Du gjør det i programvare med RivaTuner. Leadtek er 6800 Non-ultra, altså har det 12 pipes og 5 vp, og det er like bra som de andre Non-ultra-kortene. Ta en titt i 3dMark-trådene for å se hvordan NU gjør det. Jeg fikk 1998 i 3dMark05, 7060 i 3dMark03 og 11605 i 3dMark01 med MSI-kortet. Ok Når du snakker om NU i inlegget der mente du leadtek kortet mitt ja Det står ikke NU på kortet eller? Sikkert bare jeg som har oversett noe. Takk for at du fikk sagt at det kortet du snakket om var det kortet jeg skal ha Når jeg tenker meg om så er det noe mer jeg har forstått og en skikkelig fdårlig formulering over i inlegget mitt her, men orker ikke forandre på det, lyner her ute, så skrur av pc'n jeg. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Ta en titt i 3dMark-trådene for å se hvordan NU gjør det. Jeg fikk 1998 i 3dMark05, 7060 i 3dMark03 og 11605 i 3dMark01 med MSI-kortet. litt OT, men fikk du så dårlig score? Drar jo lett 16 k med LE kortet mitt i 2001, har ikke fått testet 03 og 05 ennå Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg får ca 3500 i 3dmark05, ca 10100 i 03 og over 20000 i 01.... Veldig fornøyd med kortet, men hadde foretrukket 16 pipes og 256mb ram... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Ok Når du snakker om NU i inlegget der mente du leadtek kortet mitt ja Det står ikke NU på kortet eller? Nei, det er sant nok. Beklager, det var dumt av meg å være upresis. Du er ikke den første som reagerer på det. De vanlige 6800-kortene, altså hverken LE, GT eller Ultra kalles Non-ultra eller NU/Nu. De har 12 pipes, 5 vper, 325 MHz kjernefrekvens og 700 MHz DDR1-minne. Leadtek-kortet er et slikt, altså standard 6800 Non-ultra eller 6800 NU om du vil. Stig-Arne: Ja, jeg vet det er noe feil en eller annen plass. Har forresten XP2400 på et MSI Pro2-RU med 512MB PC2100 TwinMOS og kjører Win2k. Endret 6. oktober 2004 av LarsC Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 MSI kortet bråker visstnok ikke så veldig, ganske stille egentlig har jeg forstått det som, men ikke helt lydløst heller da. Jeg er jo ingen "vannkjøling mann", bare "vanlig stillegående vifter mann". Så da står det egentlig litt mellom MSI 6800 og Leadtek 6800. Leadtek må jeg bestille hos databutikken.com, mens MSI kortet kan jeg bestille hos komplett.no Mulig jeg venter til de får inn MSI på komplett, i og med at det har fått så god omtale på forumet. ;og PM'n da, fikk høre at det var ganske stille der og . Men var det MSI kortet jeg kunne få feil kjøler på? Altså alu kjøler og ikke kobber? *Tiite litt lenger opp i tråden* Nåpr jeg tenker over det så har jeg så vanskelig for å bestemme meg og er så masete og spør om ting i hvert eneste innlegg, at det er vel like før alle brukerene på forumet emigrerer pga meg.... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Pixel pipelines, hvor mange parallelle pixeloperasjoner kortet kan utføre. LE har 8 (og 4 vertexprosessorer), NU har 12 (5 vp), GT og Ultra har 16 (6 vp). Er du heldig, får du et kort med 16 fungerende pipes og 6 vper, dettekan du teste med RivaTuner 15.2, altså via programvare. bare bestill 5stk, prøv alle og send tilbake de du ikke fikk enabla. kynisk, men det er lov Sånne som deg....ååååhh... *sinna* Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Nåpr jeg tenker over det så har jeg så vanskelig for å bestemme meg og er så masete og spør om ting i hvert eneste innlegg, at det er vel like før alle brukerene på forumet emigrerer pga meg.... tviler på det,dette ble jo en bra og underholdende tråd Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Nåpr jeg tenker over det så har jeg så vanskelig for å bestemme meg og er så masete og spør om ting i hvert eneste innlegg, at det er vel like før alle brukerene på forumet emigrerer pga meg.... tviler på det,dette ble jo en bra og underholdende tråd Hmmm.... Mulig Skal maile komplett og høre hva slags kjøler det er / vil bli på kortene de får inn. Altså: Hvis de får inn med alu kjøler elelr referanse kjøer whatever; så kjøper jeg for all del IKKE det kortet. Da tar jeg leadtek kortet. Hvis jeg skulle være misfornøyd med MSI kortet, kan jeg levere det inn innen 15 dager og få penga tilbake -porto'n? Da får jeg prøve leadtek kortet... Og det MSI kortet, er det slik at viftehastigheten regulerer seg etter tempen? Eller må / kan det stilles manuelt og? *Nesten bestemt seg* Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) jeg går får Gainward GF 6800 LE skal prøve ut å klokke litt pipelines osv, edit: alltid vært fornøyd med gainward.. de strekker seg alltid litt lengre Endret 7. oktober 2004 av Ripz911 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå