Gå til innhold

"6800LE eller 9800PRO?" -Nytt kort til rundt 2k

-Teddy-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kortet da?

Er det noe jeg ikke har sett? F.eks. at det står LE et eller annet sted eller noe sånt noe... Vurderer å kjøpe det, men til å være et 6800 UTEN le syns jeg det var ganske billig? Så da er jeg laga sånn at jeg tenker "Hva er galt med dette kortet her a?"

Hadde egentlig tenkt å kjøpe et Radeon 9800 Pro kort, men komplett er tomme for de korta... Så hvis det er litt bedre (koster tross alt litt mer...) enn 9800 korta, er det forsåvidt greit...

Lenke til kommentar
kjøp deg MSI6800 kort, klokker godt å er stille.. end of discussion

Ok, så dette:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300896&view=detailed

er det du mener eller? Litt dyrt da, men hvis det har alt jeg ber om

(-Stille i windows

-slipper å modde det for å få det stille

-slipper å klokke det opp med en gang jeg får det for å få det til å være noenlunde bra)

Og det er engod del bedre enn 6800LE? Noen som har noen desibel å gi meg på dette kortet? Hvis det stemmer at det er stille tar jeg det! Men må ha noen ca dB før jeg tar det!

EDIT: Ser at ingen har det før i starten av november, men jeg holder det ut hvis de får det da.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Dette kortet da?

Er det noe jeg ikke har sett? F.eks. at det står LE et eller annet sted eller noe sånt noe... Vurderer å kjøpe det, men til å være et 6800 UTEN le syns jeg det var ganske billig? Så da er jeg laga sånn at jeg  tenker "Hva er galt med dette kortet her a?"

Hadde egentlig tenkt å kjøpe et Radeon 9800 Pro kort, men komplett er tomme for de korta... Så hvis det er litt bedre (koster tross alt litt mer...) enn 9800 korta, er det forsåvidt greit...

Sorry at jeg maser, men jeg har litt dårlig tid egentlig...:-/

Noen som kan svare noe på den?

Lenke til kommentar
Kan ikke du bare kjøpe ett kort nå da... hmmmm? :p

Altså, LE kortet er uaktuelt hvis det bråker så mye, det samme gjelder Club3D kortet, men MSI kortet, hvis det ikke bråker så mye, iallefall holder seg under 26dB i windows og under 35dB i spill, så tar jeg det, eller hvor mye bråker det egentlig? Kan jo kjøpe sånn PCi silencer ved siden av hvis det går an.

Lenke til kommentar

Ok, så dette:

(-Stille i windows

-slipper å klokke det opp med en gang jeg får det for å få det til å være noenlunde bra)

Og det er engod del bedre enn 6800LE? Noen som har noen desibel å gi meg på dette kortet? Hvis det stemmer at det er stille tar jeg det! Men må ha noen ca dB før jeg tar det!

EDIT: Ser at ingen har det før i starten av november, men jeg holder det ut hvis de får det da.

JEg andbefaler dette kortet...

Har fått kun god omtale på forumet!

Lenke til kommentar

Hvordan er det i forhold til det kortet jeg har nevnt lenger over da? Det MSI kortet har ikke komplett på lager. Og jeg har tenkt å kjøpe der...

EDIT: Altså dette

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

Ok, så dette:

(-Stille i windows

Ok, jeg kjøper altså dette hvis det ikke har så høyt støynivå, noen som har litt dB tall på det? *Sjekke på google*

Lenke til kommentar

Ok, så dette:

(-Stille i windows

Ok, jeg kjøper altså dette hvis det ikke har så høyt støynivå, noen som har litt dB tall på det? *Sjekke på google*

Jeg synes og huske to brukere som har dette kortet, send PM til dem:

Fredrikbr og Prebo

Disse har kortene har kortet og vet støynivået...

Lenke til kommentar

fredrikbr eksisterer visstnok ikke har jeg fått beskjed om 3 ganger nå, så sendte til fredrikb jeg... :roll: Prebo fantes, så han har fått PM og ;)

Fant ikkeno på google, bare drit der, tyske sider og allverdens møk... Hvordan kan jeg få opera til å oversette sider?

Lenke til kommentar
at kortet heter "le" forteller at kortet er dårlig. enkelt å greit. ikke kjøp le kort. gå for 9800pro kortet du

Ja, og hvis jeg sier til deg at radeon 9200 heter "superduper-ultra" og Radeon X800 Ultra egentlig heter "Bæsjebæsj", så ville du helt klart gått for radeon 9200?? :ermm:

Det at den heter LE betyr stort sett at de har tatt et vanlig 6800gt/ultra og "amputert" det litt, og man har allerede funnet måter å "de-amputere" de på, dvs at man kan få de til å yte like mye som et kort til 3000-3500

Lenke til kommentar
fredrikbr eksisterer visstnok ikke har jeg fått beskjed om 3 ganger nå, så sendte til fredrikb jeg... :roll: Prebo fantes, så han har fått PM og ;)

Fant ikkeno på google, bare drit der, tyske sider og allverdens møk... Hvordan kan jeg få opera til å oversette sider?

JEg er ingen ekspert på og huske brukernavn, så jeg skrev det jeg husket... :D

Lenke til kommentar

hmm... Teddy vi har samme problemet! har 2500 kr å svi av til skjermkort...

jeg holder en knapp på GF6800 LE og skal prøve rivaturner til å fikse det med pipesene...

edit: støy driter jeg i... rett og slett...

Endret av Ripz911
Lenke til kommentar
at kortet heter "le" forteller at kortet er dårlig. enkelt å greit. ikke kjøp le kort. gå for 9800pro kortet du

Ja, og hvis jeg sier til deg at radeon 9200 heter "superduper-ultra" og Radeon X800 Ultra egentlig heter "Bæsjebæsj", så ville du helt klart gått for radeon 9200?? :ermm:

Det at den heter LE betyr stort sett at de har tatt et vanlig 6800gt/ultra og "amputert" det litt, og man har allerede funnet måter å "de-amputere" de på, dvs at man kan få de til å yte like mye som et kort til 3000-3500

ahahaha....SINNSYK dårlig formulering.

MEN vi tar poenget

Lenke til kommentar

Ikke fulgt med så mye i det siste, er det mulig å aktivere fler pipelines osv på 6800LE kortene?

EDIT: Etter litt googling fant jeg dette. Spennende lesing!

Endret av lperik
Lenke til kommentar

Ok, jeg har fått med meg at LE kan klokkes noe sykt.

Problemet mitt er å få noe som ikke støyer så ille! Jeg orker ikke sitte sammen med en buldrende pc...

Jeg har ikke fått noen PM's heller :hm:

Jeg kjøper enten 6800 LE, Club3D 6800, eller MSI 6800, det avgjørende er: Hvem støyer minst?

Jeg har fått intrykk av at Club3D støyer mest, Le nest mest, og MSI 6800 vet jeg ikke :hmm:

Jeg er åpen for alle tiltak som gjør kortet mer stille, så lenge det ikke koster over 600kr, så lenge jeg slipper å gjøre noe på selve kortet og så lenge garantien ikke går adundas.

EDIT: Jeg sjekka litt på linken til lperik i inlegget over, og der stod det dette!:

This is Leadtek’s 6800 standard, In their lineup they call it the A400.  It requires two slots but the cooler is truly silent.  Anyway this card will also be used in our testing.

Altså er Leadtek 6800 ganske så stille, og jeg går ut ifra at det ikke er noe spesielt dårligere enn de andre 6880 kortene? Gjelder bare for meg å finne ut hva det koster, og om jeg kan få tak i det her i Norge...

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...