verwooks Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Fikk litt lyst til å få opp en FTP server på smootwallen min. Er det muligheter for dette innebygd? Eller må jeg laste ned noe? I så fall hva, og hvordan installere og confe det opp? edit: smoothwall 2.0 Endret 4. oktober 2004 av shivac Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Fant den roota tråden om programvare. Men hvem av FTP deamonene anbefales? Og er enklest å sette opp? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Smoothwall er ment som en router/firewall-distro. Skal du kjøre andre ting, som en FTP-server, anbefaler jeg på det sterkeste å kjøre en ordinær distribusjon på maskinen, eller sette en server med en ordinær distribusjon innenfor nettverket ditt. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 ProFTPd er en meget bra servervare. Vil heller anbefale ClarkConnect hvis du absolutt skal ha en firewall-distro som skal gjøre mer enn bare å route. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Smoothwall er ment som en router/firewall-distro. Skal du kjøre andre ting, som en FTP-server, anbefaler jeg på det sterkeste å kjøre en ordinær distribusjon på maskinen, eller sette en server med en ordinær distribusjon innenfor nettverket ditt. Når du sier det. Så tror jeg kanskje har nok deler til å smelle sammen en maskin til. :> Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 ProFTPd er også litt kjent for å ha godt med sikkerhetshull. De fleste sier dog at dette tilhører fortiden, men har selv erfart at det stadig blir kjent om nye hull i programvaren. Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 ...og fullstendig uforståelig dokumentasjon. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 vsftpd? Kansje ikke så mange avanserte "features", men lett å sette opp og sikkerhet i massevis. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Ellers skal pure-ftpd være en av de bedre. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Høres greit ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå