Gå til innhold

Svart Skjerm CPU klokking :(

Krnoickee

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et ganske stort problem eg skulle klokke CPU til en kompis maskin. Xp 2000 1.2gz, eg klokket den via BIOS i BIOSen kunne eg ikke forandre på mhz den stod på 100 mhz men hadde en option som het High Preformence når eg satt den option ble den 133mhz startet maskinen på nytt og alt funket CPUèn ble 1.67gz. Etter dette gikk eg in og forandret CPU rotation som hvar satt til auto til 8x istedet nå får eg bare en svart skjerm når eg start maskinen Eg vil helst ikke rote med og ta ut batteriet til BIOS for eg har ikke peil hvordan.

På min maskin kan eg resete BIOS setting ved og holde HOME tasten inne samtidig som eg slår på PCen.

Dette funker ikke på dette hovedkortet har prøvd og hold INSERT, DELETE og END forsatt svart skjerm.

Et til problem er at han har ingen brukerveiledning til Hovedkortet og eg vet ikke hva hovedkort det er, ganske stort problem eh?

Er det noen annen kompinasjon med taster som HOME til og resete BIOS settings på andre hovedkort?

Hadde vert greit vist ikke dette er mulig og gjøre at noen kan forklare med hvordan eg kan resete BIOS settings på en enkel måtte vist det finnes

takk på forhånd !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet :-D

Det går jo an å ta ut batteriet :

Ut med strøm kontakten -> trykk på av/på knappen ett par ganger -> ta ut batteriet på hovedkortet i minst 5-10 sekunder -> sett i batteri/strøm -> slå på

Enkelte BIOS'er kan du komme inn i vha F2 knappen, men er skjermen svart, så må du nok resette BIOS vha ut med batteri metoden.

Lenke til kommentar
Du har en jumper! Det ariere fra hovedkort til hovedkort hvor den er! Det burde ikke være noe problem og ta ut og inn batteriet!

Lykke til!

Denne jumperen sitter ofte rett over batteriet og er ofte markert med "clrtc". Hvis du er redd for å resette bios'en ved å ta ut batteriet burde du IKKE overklokke

Lenke til kommentar

å ta ut batteriet er null problem, bare dytt vekk den lile låsen på ene sida i feste så spretter det ut av seg selv. du skjønner sikkert hva jeg mener når du ser på festemåten :)

når du har reseta bios så ikke endre noe annet enn å sette fsb til 133 og mp til 12.5 det er det cpu'en skal gå på orginalt.la alt stå på auto eller default osv

til wim: han overklokker jo ikke da, en xp2000+ skal gå på 1,67ghz default, ikke 1,2ghz. eiern har tydeligvis ikke fått satt opp fsb til riktig speed da maskina ble satt sammen

Lenke til kommentar
:thumbup: Takker alle for svar.... Tror nok eg tar ut batteriet alikevel hehe trode det hvar en vanskeligere prosses n00b !! Så den skulle ha gåt på 1.67gz normalt eg hadde ikke mulighet til og ta opp mhz mer en 133mhz og da måtte eg bruke en option som het High Preformence, vist eg no skal klokke den mer hva skal eg stille på da? CPU rotation ?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...