Gå til innhold

Billig fotopapir på Lidl

Anbefalte innlegg

Jeg ser at Lidl selger 100 stk. 10x15, glosse fotopapir til 34 kroner. Og 50 stk. A4 av samme kvalitet, til 44 kroner.

Hvis disse arkene er gode, er de jo knallkjøp! Jeg kommer i alle fall til å kjøpe for å teste. Til den prisen kan man jo bare kaste arkene hvis de viser seg å ikke duge. I det minste er det en billig løsning til bruk i DVD covere, o.l.

Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
34 kroner

hahaha

Jeg kjøpte 10x15 i dag. Har ikke testet enda, men kommer til å teste i kveld mest sannsynelig. De så blanke ut, men ikke like blanke som Epson glossy premium..eller hva det nå heter.

Jeg skal komme tilbake med kommentar etter at jeg har testet dem.

Som du sikkert vet, koster det ikke allverdens å lage godt fotopapir, og prisene elkjøp, og andre tar, er selvsagt laaaaangt over den reelle verdien.

Tommy

Lenke til kommentar

Papiret er ikke like godt som Epson sitt beste papir. Det er ikke fullt så blankt, og så er det litt mer "papirfølelse" i det...brettes fortere, og bøyer seg litt etter utskrift. Det er og litt antydning til streker etter skrivehodet. Men det er likevel ikke ubrukelig, særlig hvis du ikke trenger veldig blanke bilder.

Tommy

Lenke til kommentar

Hei,

jeg er veldig interessert i resultatene av papir-testene...

Jeg har vært i snakk med flere skriver-produsenter, som fastholder at uoriginalt blekk og/eller papir kan ødelegge skrivehodene som sitter i skriverne...

Jeg er interessert i å finne ut om dette stemmer, og skal også snakke med en leverandør av tredjepartsrekvisita om en testmaskin til dette formålet.

De av dere som kommer fram til noe, positivt eller negativt, kan sende meg en mail på [email protected].

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Jeg fikk meg ny printer igår (Canon iP4000), og har testet den litt med "Lidl-papiret". Så vidt jeg kan bedømme er det helt klart brukbart, men ikke av samme kvalitet som de arkene med Canon Photo Paper Pro som fulgte med printeren.

Papiret er tynnere (210g/m2 mot 245g/m2) og ikke like blankt som Canon papiret. Print kvaliteten på bildene jeg printet synes jeg ble bra, men papiret synes jeg er litt for tynt og "lefsete".

Jeg synes arkene er verdt 34 øre, men sikkert ikke noe alternativ for de som prioriterer kvalitet foran pris.

Til han som spurte om uoriginalt papir kan ødelegge skriverhodene har jeg litt problemer med å forstå hvorfor det kan være noe å lure på. At dårlig blekk kan skade forstår jeg, men papir?

Lenke til kommentar
Til han som spurte om uoriginalt papir kan ødelegge skriverhodene har jeg litt problemer med å forstå hvorfor det kan være noe å lure på. At dårlig blekk kan skade forstår jeg, men papir?

Det var vel ingen som spurte om det, var det vel? Det var vel mer i stilen "produsenter hevder...".

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd fotopapiret fra Lidl (10 x 15 ) på min nye Canon i965 printer. Resultatet i forhold til prisen er enestående. Ikke helt sammenlignbart med Canons Photo Paper Pro PR-101, men for oss som har digital foto som hobby er dette "svært billige" tilbudet fra Lidl en gave fra oven.

Nå kan jeg skrive ut familiebilder til familie og venner uten at økonomien går bananas. Kvaliteten er faktisk akseptabel...

Det sørgelige er at dette tilbudet fra Lidl bare var en virkelighet i forrige uke (uke 42) . Er det noe annet sted i Norge jeg kan få tak i dette fotopapiret?

Med hilsen fra

Willy

Endret av Lamdadu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...