Deathknight Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Hei I går oppgraderte jeg datamaskinen min (cpu,hk,ram og skjermkort) Etter jeg hadde formatert harddisken og lagt in windows xp møtte jeg et problem jeg aldri har hatt når jeg har formatert før : Jeg kom ikke inn på internet. Alt virker veldig normalt synes jeg. Modemet (adsl) blinker i glade vanlige farger. Jeg har prøvd å pinge dns adressen. Det feiler Er det noen som kan tenke seg en feil jeg har gjort ? Eller noe jeg har glemt å gjøre ? innmaten inkluderer et gigabyte K8NSNXP, AMD64 3200, pqi 1024 mb RAM, HIS x800 -DK Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Driveren til nettverkskortet er installert? Sjekk Device manager om det er noen problemer der. Får du ip-adresse? Lenke til kommentar
Deathknight Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Jeg har instalert drivere til nettverkskortet. Jeg har ikke pcen framfor meg, men jeg er ganske sikker på at det er i orden. Nei, jeg får ikke ip adresse. Jeg får ingen packages inn til pcen. sent = a lot recieved = 0 Takker for svar ! Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Det modemet ditt, har det innebygd router? Prøv å sett en fast ip-adresse på maskinen din som er i samme subnett som modemet/routeren og se om du kan pinge modemet/routeren da.. Lenke til kommentar
Josef Minde Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Har akkurat samme problem selv, har både onboard nettverkskort og et ekstra. Ingen av kortene får ip adresse, alt virker fint i enhetsoppsett. Har prøvd å laste inn drivere på nytt for begge enhetene. Dette sjedde etter en crash, med dertil reparasjon av windows. Virker som det ikke går kommunikasjon gjennom kortene i det hele tatt. Lenke til kommentar
Josef Minde Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Se her Deathknight: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=303837&st=0& Denne linken løste mitt problem Lenke til kommentar
Deathknight Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Hehe problem solved... Det var bare en simpel ip feil Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå