Gå til innhold

Er ukens komplett.no-17' LCD CTX 17" S762+ OK ?

nyland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Instict, ehh, har du erfaring med dette? For posten trenger ikke annet enn det nummeret så har de infoen. Aldri hatt problemer med å gi de en lapp med nummeret på som jeg har skrevet ned selv.

Jepp..

Så fra nå av venter jeg alltid på lappe:)

Lenke til kommentar
Instict, ehh, har du erfaring med dette? For posten trenger ikke annet enn det nummeret så har de infoen. Aldri hatt problemer med å gi de en lapp med nummeret på som jeg har skrevet ned selv.

Jepp..

Så fra nå av venter jeg alltid på lappe:)

hvis du har truffet på postansatte som tror du må ha hentelappen for å hente pakken, så vil jeg anbefale å ringe postens kundeservice og melde fra.... de skal kunne levere ut pakken på bare nr. hvertfall hvis du er istand til å legitimere at det er du som skal ha pakken...

lilleninni

Lenke til kommentar

Lappen kommer jo gjerne samme dag som pakka kommer til postkontoret da? Min skjerm ankom Krsand på mandag, lå på et lager hvor jeg ikke fikk lov å hente den, og på tirsdag kom den til postkontoret.. (du som jobber i Posten, kan få tilbake de gode gamle postkontorene? Post-i-butikk er ille)

Lenke til kommentar

Jeg ville også gjerne ha hørt noen gode og positive ord om e-yama 17" LCD 17NE1-S Sølv

Lurte også på om jeg skal bestille denne, etter at 710N ble litt vanskeligere å få tak i, samt at den er litt dyrere.

Dette er vel også et tilbud som går ut etterhvert.

Lenke til kommentar

Skjermen har ankommet! og jeg har nå sittet og lekt med den i ca to timer...

her er resultatet:

bubble trouble: de grønne ballene er konstant grønne, og de røde er konstant røde, men de beveger seg hakkete på de lengste strekningene...

Bilder: alle fargene er sånn som jeg husker dem... samme gjelder i windows, både bakgrunnsbilder og menyer...

Film: på helt svart bilde er det litt skinn fra baklyset øverste par cm på midten av bildet, samme nederst...

Menyer: litt knotete... jeg skjønner ikke hva symbolene betyr, men bildet er helt perfekt justert i skjermen såvidt jeg kan se... (de forklares godt i en pdf-fil på cd'en, men jeg har ikke behov for å endre noe)

rette linjer: prøvde ut synstesten på Brilleland og de rette linjene var helt rette, fargene der (rød og grønn) var skarpe og klare.

Ellers følger det ikke med noen ledning til de omtalte høyttalerne i skjermen, som jeg heller ikke er i stand til å finne noen inngang til... (kan selvsagt være jeg som er blind...) Ved nærmere ettersyn (kikker inn i alle hull på skjermen som kunne vært høyttalere) ser jeg heller ikke noe som ligner på høyttalere... så jeg blir nok nødt til å kjøpe noen ordentlige hvis jeg skal slippe å bruke de innebygde i den bærbare pc'en...

Det er med en CD med drivere, bruksanvisning, og to små programmer: autotune.exe og autocolor.exe... regner med det er fornuftige greier... kjørte begge programmene, men ser ingen forskjell på noe...

Klistremerker både på skjermen og esken bekrefter at det er en "101 days no dead pixel warranty"... noe jeg selvsagt synes er sjarmerende.

Jeg kan fortsatt ikke finne beskrivelse av akkurat denne skjermen på noen av CTX sine forskjellige nettsider,(link til alle på den første nettsiden) og all teksten på esken er på russisk (eller et annet spennende språk med morsomme bokstaver). har ingen gode teorier på hvorfor...

innsynsvinkel: når jeg setter på en episode star trek voyager, og beveger meg ca 50 cm mot høyre, blir den venstre siden av skjermen lysere, og motsatt. når jeg reiser meg, blir Tuvoc gulere i hudfargen... de andre blir litt lysere. merker nesten ingen forskjell på bakgrunnen bak folk...

Konklusjon: bildene er hakkete, men ikke noe mer enn de blir på skjermen på den bærbare pc'en.. (som er den eneste pc'en jeg har foreløpig...) Jeg er derfor tilbøyelig til å tro at hakkingen er pga skjermkortet (intel 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics Controller innebygd fra Dell da jeg kjøpte min Inspiron 1100 i juni ifjor. Billigste løsning.)

Ellers ser det ut som skjermen skal fungere bra til mitt bruk, dvs litt serie-titting, Sims2, surfing på internett, kontor/skolearbeid osv. kommer ikke til å sende den tilbake. Og til denne prisen (2795,- i uke 41) er jeg veldig fornøyd. Jeg mener den er vel verdt pengene.

presiserer igjen at jeg ikke er noen ekspert på området. er dessuten temmelig nærsynt, så det at jeg ikke ser noen problemer med skjermen/kanskje spesielt fargene, betyr ikke at det ikke er noen som vil finne noe å kommentere.

lilleninni :yes:

Endret av lilleninni
Lenke til kommentar
rette linjer: prøvde ut synstesten på Brilleland og de rette linjene var helt rette, fargene der (rød og grønn) var skarpe og klare.
Hey, tøff!

Klistremerker både på skjermen og esken bekrefter at det er en "101 days no dead pixel warranty"... noe jeg selvsagt synes er sjarmerende.
De døde pikslene kommer etter 102 dager ;)

Grattis med skjermen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...