MagE Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 hei. jeg har en AMD Ahtlon XP 2800+ (2GHz)(333MHz) et Asus A7N8X-E (deluxe) (FSB 400MHz) og en Acer 512MB PC2700/333MHz minne brikke og lurer derfor på om det er minnebrikken som ikke lar meg få klokke? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 så jeg må kjøpe 400MHz ram for og klokke? Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Jepp... Du kjører allerede ramen på maks hastighet (333mhz), dersom du skal kjøre denne høyere så må du enten sette ned hatighetene på CAS'n og kanskje øke volt'n litt. Da vil du muligens klare å presse den til å kjøre mer enn 333mhz. Kjøp deg heller en raskere brikke du. (f.eks. 400, avhengig av hvor mye du vil klokke) Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) ikke helt enig..... jeg har selv en Xp 3000 mhz (2166) bus (333) fsb (166) og helt standar twinmos pc 2700 minne. Jeg kjører uten problemer fsben på 182 som gir meg drøyt 200 mhz ekstra. og gikk fra 53 til 46 sek i super pi.(jeg har ikke økt noe på spenninga (volten), bare stilt inn rammen til "agressive" isteden for "optimal" tror ikke det hjalp noe da:). (ikke akkurat noen ekstrem klokk nei, men gir meg en merkbar ytelses øknig) Men vis du sier du ikke kan klokke noe? virker veldig rart men, da må det være en veldig dårlig brikke du har. (har hatt den oppe i over 2400 mhz men da ville ikke super pi kjøre:) Endret 5. oktober 2004 av Blue--Sky Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 ikke helt enig..... jeg har selv en Xp 3000 mhz (2166) bus (333) fsb (166) og helt standar twinmos pc 2700 minne. Jeg kjører uten problemer fsben på 182 som gir meg drøyt 200 mhz ekstra. og gikk fra 53 til 46 sek i super pi.(jeg har ikke økt noe på spenninga (volten), bare stilt inn rammen til "agressive" isteden for "optimal" tror ikke det hjalp noe da:). (ikke akkurat noen ekstrem klokk nei, men gir meg en merkbar ytelses øknig) Men vis du sier du ikke kan klokke noe? virker veldig rart men, da må det være en veldig dårlig brikke du har. (har hatt den oppe i over 2400 mhz men da ville ikke super pi kjøre:) RAM kan fungere svært individuelt. Kan godt hende at du enkelt får dine brikker klokket opp, men det er ikke dermed sagt at andre gjør det. Apacer er vel for no-name ram å regne så man bør ikke vente seg stort av disse. TwinMos er vel hakket mere futt i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå