Telcontar Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Hjelp, jeg har prøvd alt. Trodde jeg hadde peil på nettverk, men neida, under 1% av 100Mbit lan blir brukt. WHY?? Veldig takknemlig for løsninger på dette. Telcontar Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Får at noen skal kunne hjelpe deg, er det fint om du forklarer hva du har gjort for å løse problemet og hvordan du har satt opp LAN'et ditt. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 14. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2002 OK. To pc'er med Cnet Switch 100Mbit, ganske straight forward. Sitter ett kabel modem på uplinken. Prøvd å fjerne alle protokoller og legge til en og en, samme løsning. Konfigurer ganske mye forskjellig på NIC, men itj no der. Fjernet og lagt til QOS service, men ikke no å hente der heller. Kablene er helt fine, testet dem på jobben. That's it. Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Du skal ikke ha på QoS i det hele tatt.. lager krøll så det holder.. se om det hjelper.. (du skrev nemmelig at du tok den vekk og så la den til igjenn...) Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 du kan konfigurere portene på svitsjen og på nettverkskortene, sett de til 100mbit full duplex, så er problemet løst. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 14. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2002 Har Full duplex 100, det har jeg alltid hatt. Får fikle videre, det må være noe med QOS møkka. Telcontar Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Telcontar skrev (2002-05-14 18:24):Har Full duplex 100, det har jeg alltid hatt. Får fikle videre, det må være noe med QOS møkka.Telcontar Hva slags nettverkskort er det snakk om? Du har lastet inn oppdaterte drivere? Selv om kablene du har testet på jobben ser ut til å være ok, så skader det ikke å prøve et annet sett med kabler (og da gjerne slike som ikke er hjemmelaget). Når du feilsøker så ville jeg anbefalt å tvinge begge kortene til å kjøre 100Mbit/half duplex. Neste skritt blir kanskje å prøve forskjellige porter på switchen, og se om problemet fortsatt oppstår. Det kan også hende at det er kontaktproblemer på nettverkskortet. Hvis du har en en annen maskin (gjerne helt forskjellig hardware/OS) ditt nettverk ville det blitt litt enklere å feilsøke :smile: Hvis du har lyst å knote litt og lese dokumentasjon, så vil jeg anbefale å teste ytelsen i nettverket med netperf (kjører på de fleste platformer): http://www.netperf.org/netperf/NetperfPage.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå