Gå til innhold

Palmekraft.net - Kritikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg fant forresten en bug:

(bilde)

Vet det der ser litt rart ut, men det er ikke en bug. Mulig jeg kan plassere den linken til venstre i stedet for til høyre.

EDIT: Fikset.

 

Mr.Berg:

Det var meningen at det ikke skulle være så store opprom mellom avsnittene, men at avsnittene heller skulle markeres med et innrykk på siden, slik som du kanskje gjør når du skriver for hånd. Men det kunne kanskje være bra med litt opprom, ja. Skal også teste ut litt med lengre linjeavstand, men sant å si, så synes jeg den er grei nok som den er. På meg-siden er det kanskje bedre om jeg lar svarene være text-aligned mot høyre?

Endret av Mikka
Lenke til kommentar

Det første som umiddelbart slår meg i trynet når jeg åpner denne siden er størrelsen. Synes ikke man bør behøve å scrolle ned for å finne innholdet, og det er ikke mye som tilsier at dette ikke kan komprimeres ned til noe mindre og mer kompakt.

 

Strukturen og komposisjonen på siden flyter litt. Synes mye blir litt ustrukturert, og mange av bølgene virker litt for tilfeldige. Hjelpelinjer hadde vært et greit hjelpemiddel her. Ros for at du bryter litt med standarden, men kan som sagt jobbes litt med.

 

Den store figuren på høyre side er overflødig. Den synes jeg ikke er verken pen eller passende, jeg forstår rett og slett ikke hvorfor den er der.

 

Fargene fungerer godt, og harmonerer fint sammen. Kan være lurt å prøve et fargetema som inkluderer mer enn én farge neste gang, for dette kan bli vanskelig å følge opp på sikt.

 

Rolloverne på venstre side fungerer godt, men liker ikke den oransje teksten som overlapper bildene, det blir overflødig.

 

I mangel på en god konklusjon, stopper jeg her.

Lenke til kommentar
Mr.Berg:

- Det var meningen at det ikke skulle være så store opprom mellom avsnittene, men at avsnittene heller skulle markeres med et innrykk på siden, slik som du kanskje gjør når du skriver for hånd. Men det kunne kanskje være bra med litt opprom, ja.

- Skal også teste ut litt med lengre linjeavstand, men sant å si, så synes jeg den er grei nok som den er.

- På meg-siden er det kanskje bedre om jeg lar svarene være text-aligned mot høyre?

Avsnitt på nett fungerer ikke på samme måte som på trykk. På nett blir heller opprom mellom hvert avsnitt brukt. Meg om det.

 

Ang. linjeavstanden så hadde det vært mye bedre leselighet om du hadde justert den opp ett par hakk.

 

Kanskje. Vet ikke. Prøv :thumbup:

Lenke til kommentar
Ang. linjeavstanden så hadde det vært mye bedre leselighet om du hadde justert den opp ett par hakk.

En eller annen (Marvil?) sa at minimum 150% var anbefalt på line-height. Personlig bruker jeg mest 130-140%, synes mer enn det blir for mye.

 

Er forøvrig enig med MrBerg at den nåværende linjeavstanden er litt liten. :)

Lenke til kommentar
Satte opp linjeavstanden til 1.3 em nå. Det ble vel kanskje bedre?

Ja, det ble nok en del bedre, ja. Men, som en følge av at du gjorde det, er du også nødt til å øke marginen mellom avsnittene.

Done. Takk takk. Skjønner at jeg må lese litt om typografi.. ;)

 

Er teksten bra nå?

Lenke til kommentar

Dette så utrolig friskt ut, Mikka! :w00t:

 

- Menyen og header og alt det der var råstilig :w00t:

 

- Typografien i innholdsfeltet på forsiden er søppel, for å si det rett ut. Høyrestilt tekst er grøss og når det atpåtil er en "siste tekster"-overskrift som er noe midt mellom venstre- og midtstilt, så.... jah.. det så ille ut, IMHO. Den ekstra margin-left'en på første linje i en paragraf var heller ikke særlig pent.

Lenke til kommentar

Ok, nå bryr jeg meg ikke om hva andre har sagt, så det kan godt være at noe er nevnt før, men here it goes.

 

Første som slår meg er alt her er veldig stort, som i størrelse. 50% av skjermhøyden i 1280x1024 er topp+meny, før selve innholdet kommer. Nå gjør ikke dette så veldig mye, da det som kommer før innholdet er veldig godt gjennomført, men jeg synes nok det blir litt i drøyeste laget.

 

Innholdsfeltet på hovedsiden er rotete. Høyrestilling/venstrestilling/innrykk og store avstander, er det som gjør det rotete for meg. Kanskje det er fordi jeg er vant med litt mindre størrelser, jeg vet ærlig talt ikke. At du bruker "*)" for å markere overskriftene dine, hjelper litt, men det tok litt tid å bli vant med det.

Første overskrift, altså "Velkommen til" burde få større avstand fra toppen, akkurat nå ser den litt feilplassert ut.

 

Jeg synes det er rart at boksene på høyre side ikke er midstilit i høyre-kolonne, men ligger mer mot høyre. Dette skaper for meg litt ubalanse. Hovereffekten på disse boksene var derimot helt fantastisk nydelig. Teksten inne i "copyright"-boksen (den nederste) er forøvrig ikke vertikalt midstilt (Firefox), dette bør du fikse på.

I "fem siste tekster"-boksen er innrykket fra venstre på de forskjellige listepunktene alt for stort.

 

Jeg regner ikke med at det skal være mulig å lese teksten under logo, men det blir litt rart når den er bare-så-vidt leselig, jeg klarer å tyde noen av ordene. Da lurer jeg på om dette er gjort med vilje eller ikke?

 

Hover-effekten på vanlig tekst var veldig godt gjennomført, selv om den var litt ekstrem. Det er iallefall ingen tvil om at det er en lenke man holder musen over. :p

 

Organiseringen og oppbygninen av porteføljen din likte jeg veldig bra. Lett navigertbar og logisk, der man lett får fatt på det man er ute etter. Tommel opp!

 

Det var vel egentlig det jeg hadde av konstruktiv kritikk og komme med, dette ble vel veldig rotete, men jeg tok det som jeg så det etterhvert. Alt jeg ikke har nevnt her, er orgasmisk bra, men det har så mange sagt allerede, så det regner jeg med du har skjønt. Menyen er helt vanvittig pen.

 

Gratulerer med nytt domene, og lykke til videre med siden.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...