Gå til innhold

Server med PHP 5

Anbefalte innlegg

Jeg er nå ferdig med en side som krever PHP 5, noe webhotellet mitt selvfølgelig ikke har enda :hrm: Har sendt mail og spurt om de vet når de vil installere PHP 5, men de svarer bare at den er under testing og bli installert når det passer med resten av systemet.

Men uansett, er det noen som vet om noen som tilbyr støtte for PHP 5 på sine servere? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neppe før en stund ut i 2005. Problemet er at det er mange php4-script som genererer feilmeldinger når de kjøres i php5, derfor vil ikke webhoster gå over til php5 på eksisterende servere.

Noen har så langt valgt å kjøre php4 og php5 parallelt, ved f.eks. at php5-script må hete .php5 mens andre kjører opp nye servere med php5 (og eksisterende kunder har fortsatt php4).

Det tok jo også lang tid før webhoster byttet ut php3 til forder for php4. Var vel ikke før v4.1.2 eller noe at det ble vanlig.

Lenke til kommentar
Hvordan får dem til det?

Php 4 og 5 bruker jo samme mimetype internt, nemlig application/x-httpd-php

Jeg vet at webhosten min har to forskjellige servere, en med PHP 4.3.8 og en med PHP 5.0.1, og plasserer kunder ut fra ønske om PHP-versjon.

Edit: det var da en annen måte å gjøre det på... Hvordan man får PHP 5 og PHP 4 til å kjøre parallelt aner jeg ikke.. :blush:

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...