megatron Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Hvor mye kortere tid vil det ta å kompilere noe (la oss si med gcc på linux, men det har vel ikke så mye å si) på en AMD64 3000 enn på en P3-1GHz? Socket 754. Nok minne til at vi slipper å swappe. Dette lurer jeg på. Håper CPU-guruer og andre kan gjøre "educated guess" og forklare tankegangen. Edit: 754. Edit2: Test. Endret 31. desember 2007 av megatron Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Hvis du oppgraderer fra P3 1 Ghz til en 2 Ghz Athlon64, så vil du merke forskjell på det meste Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Gikk selv fra AMD T-Bird 1000 til A64 3000+, det jeg så langt har merket mest forskjell på er filmkoding. Bruker ca. en femtedel av tiden jeg brukte før. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Gikk selv fra AMD T-Bird 1000 til A64 3000+, det jeg så langt har merket mest forskjell på er filmkoding. Bruker ca. en femtedel av tiden jeg brukte før. Microsoft Word f.eks starter ikke noe raskere nei Men det er ikke bare CPU som gir ytelsesløft vet du i denne situasjonen, men hovedkort/chipset/RAM også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå