Torjus Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Jeg og fetteren min holder på med casemodd. Noe som er veldig gøy og som vi holder på med mange timer i uka. Så vi tenkte vi skulle publisere det vi gjorde på internett! Men... jeg er ikke no serlig god i hjemmeside laging, men jeg laget en fisk: Fisk v1.0 Det står fUzZy^, men det kommer til å stå Modd-Mania.tk etterhvert. Det med header... den er jeg ikke helt fornøyd med pga... jeg vil ha en som har med casemodd å gjøre. Så hvis noen kunne i første omgang hjulpet oss med header så hadde det vært fint! Str: 514x210 px Tema: Casemodd Tekst: Modd-Mania.tk EDIT: La på bakgrunnen jeg fikk av PoleCat| , bare tester hvordan det ble... Takk for all hjelp vi kan få Endret 3. oktober 2004 av FuZzY^ Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Tables-suppe, font-tags i hytt og pine, laget med Frontpage, ingen doctype, ingen CSS... Sorry, men dette var labre greier www.htmldog.com <-- Lær deg HTML og CSS Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Jeg har laget ca 3-4 sider nå som jeg bare vil i først omgang har hjelp til med logo her så hver gang sier dere det Jeg holder faktisk på å lære det, men denne siden bare er sånn Kan dere hjelpe meg med logo nå? Eller må jeg poste i Lyd og bilde da? Lenke til kommentar
Mira Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Kan dere hjelpe meg med logo nå? Var det ikke du som fikk designet av Polecat? Jeg hadde faktisk tenkt å lage en header/logo til deg men, men med den forlangende tonen du tar så lar jeg det være. Hadde det ikke vært morsomt å i det minste ha bidratt med headeren på sin egen side? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Kritikk på siden: Kjapt og enkelt, så er kontrasten på tekst/bakgrunn alt for liten. Velg en mørkere skriftfarge, så blir det enklere å lese. Menyen skiller seg veldig ut i fra resten av designet. Bestem deg for én farge som du kjører på alle menyvalgene bortover. Prøv ut litt forskjellige muligheter der. Synes logoen du hadde var grei nok. Den kunne trengt litt antialiaséring, og kunne godt vært hvit, men den funker. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Takk for kritikk Mikka! Ingen som har lyst til å lage en logo til meg? Lenke til kommentar
N* Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Ingen som har lyst til å lage en logo til meg? smiske smiske smiske Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Rød Grønn Gul Endret 6. oktober 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 RødGrønn Gul Tøffe! Men jeg dreit meg litt pga den skal være 41x243 aka høyde x bredde Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Update: Har nå fått tak i en logo: http://home.no.net/fuzzy2/fisk/fisk/index.htm Men nå trenger jeg en ny bakgrunn og ny meny... any tips? Bakgrunnen jeg bruker nå: Endret 9. oktober 2004 av FuZzY^ Lenke til kommentar
Mira Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Vet jeg har sagt dette før, men hva med å prøve seg fram selv først, og så heller spørre etterpå. Men tips kan du jo få - Menyen burde først av alt matche header, siden du har valgt ganske dominerende farger i header. - Bakgrunnen på siden, må du nesten bare prøve deg fram med, enten du velger å bruke et pattern eller en plain farge-bakgrunn. - Et godt tips til fargevalg er å gå inn på www.colorschemer.com eller lignende sider for å finne farger som matcher headeren din. - Siden siden handler om Case-mod ser jeg kanskje for meg menyknapper i en slags case-mod stil. Vet ikke hvordan du kunne løst det, vet heller ikke hvor mye tyngde du har i PS. - Fargene du har i menyen nå kan du IKKE bruke Men det visste du sikkert. Kommer ikke på noe mer i farten Lenke til kommentar
Vectrex Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Ikke glem rettskrivingen! Det som står der er på barneskole-nivå rettskrivingsmessig. Ikke skriv på dialekt! Det alene er nok til at jeg ALDRI hadde tatt meg tid til å se hva dere faktisk har å komme med! Endret 9. oktober 2004 av Vectrex Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Ikke glem rettskrivingen! Det som står der er på barneskole-nivå rettskrivingsmessig. Ikke skriv på dialekt! Det alene er nok til at jeg ALDRIG hadde tatt meg tid til å se hva dere faktisk har å komme med! ... og når begynte man å skrive "aldri" med G til slutt? Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Tables-suppe, font-tags i hytt og pine, laget med Frontpage, ingen doctype, ingen CSS... Sorry, men dette var labre greier www.htmldog.com <-- Lær deg HTML og CSS Hva er vitsen? Målet her er å få en hjemmeside. Er det vits i å drepe gleden ved å skape noe med den negative holdningen? Ikke alle er verdensmestre i kode - la de lære seg litt og litt, ikke krev validert strict html/css fra nybegynnere. Fra nå av kommer jeg til å slå ned på denne typen negativt ladede innlegg da det ikke eier konstruktivitet i det hele tatt! Eventuelle kommentarer til dette innlegget tas i kafeen. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Tables-suppe, font-tags i hytt og pine, laget med Frontpage, ingen doctype, ingen CSS... Sorry, men dette var labre greier www.htmldog.com <-- Lær deg HTML og CSS Hva er vitsen? Målet her er å få en hjemmeside. Er det vits i å drepe gleden ved å skape noe med den negative holdningen? Ikke alle er verdensmestre i kode - la de lære seg litt og litt, ikke krev validert strict html/css fra nybegynnere. Fra nå av kommer jeg til å slå ned på denne typen negativt ladede innlegg da det ikke eier konstruktivitet i det hele tatt! Eventuelle kommentarer til dette innlegget tas i kafeen. EDIT: Post 1200 , dobbel Endret 9. oktober 2004 av FuZzY^ Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Beklager hvis innlegget mitt ble opplevd som negativt. Det var aldri meningen å "rakke ned" på verken siden eller FuZzY^, jeg blir bare så oppgitt når jeg ser kode som hører hjemme i 1994 (og knapt nok det). Anyhoo, revidert versjon av mitt innlegg: Kode Du spesifiserer ingen doctype. Dette fører til at nettleseren går i såkalt "quirks mode" - dvs. at den ikke har noen som helst peiling på hva slags dokument-type den skal tolke, så den satser på å tolke det slik det er mest sannsynlig at det er ment å tolkes. Dette fører ofte til at ting renderes helt feil. Du kan lese mer om emnet her. Du bruker tables til å bygge opp layouten. Dette er helt feil, tables ble introdusert for å vise tabulære data, men (dessverre) ble det etterhvert mulig å fjerne den stygge borderen som lå rundt hver celle. Tables er ueffektivt, rotete å holde styr på, og krever at du må gjøre store endringer i HTML-filen dersom du vil oppdatere designet en smule i ettertid. Mer om temaet her, her og tusen andre steder. Siden er helt tydelig laget med Frontpage i WYSIWYG-modus. Frontpage produserer spaghettikode - det er et kjent faktum. Det finnes faktisk ikke en eneste WYSIWYG-editor som produserer ryddig kode, ikke engang Dreamweaver. Hvis du lærer deg CSS og HTML vil du få mye mer glede av å lage nettsider og selvsagt blir nettsidene mye, mye bedre. Både HTML og CSS er veldig enkelt å lære seg, btw (i hvert fall så lenge man holder seg til semantisk riktig, logisk oppbygget kode, og ikke sånn suppe som WYSIWYG produserer).. http://www.htmldog.com og http://www.w3schools.com er to nyttige linker. Du bruker ingen CSS. Kan garantere at du ikke finner en eneste "gjennomsnittlig populær" nettside som ikke bruker CSS. Dette er også ekstremt enkelt å lære seg. Kan du engelsk, skal du kunne lese et css-dokument og forstå hva de fleste attributtene gjør uten noen som helst forhåndskunnskap. Av de ovenfornevnte grunner vil ikke koden validere ( http://validator.w3.org ) Design Headeren er absolutt brukbar, men det kabinettet i midten så ut som om det hadde lagt på bosshaugen (a.k.a "søppeldynga") i to år, så jeg var ikke så fryktelig begeistret for akkurat det. Resten av headeren var bra Den grå borderen rundt hele siden ble for fet og "kraftig". I Firefox er det også større svart mellomrom mellom borderen og det grå innholdsfeltet på venstresiden, enn det er på høyresiden. Når jeg ser sånne småfeil går WYSIWYG-alarmen min umiddelbart. Oransjefargen i menyen (og alle andre farger for den saks skyld) har ingenting til felles. De passer ikke sammen og man ser forskjellige farger overalt. Gul, svart, hvit, grå, grønn, gul, blå, turkis.... Hold deg til 2-3 farger og bruk de flere steder! Se http://color.twysted.net/ for mer inspirasjon En side er (skal være) konstant under konstruksjon - derfor blir det litt feil å advare besøkende om dette hele tiden, eller hva? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Beklager hvis innlegget mitt ble opplevd som negativt. Det var aldri meningen å "rakke ned" på verken siden eller FuZzY^, jeg blir bare så oppgitt når jeg ser kode som hører hjemme i 1994 (og knapt nok det). Anyhoo, revidert versjon av mitt innlegg: Kode Du spesifiserer ingen doctype. Dette fører til at nettleseren går i såkalt "quirks mode" - dvs. at den ikke har noen som helst peiling på hva slags dokument-type den skal tolke, så den satser på å tolke det slik det er mest sannsynlig at det er ment å tolkes. Dette fører ofte til at ting renderes helt feil. Du kan lese mer om emnet her. Du bruker tables til å bygge opp layouten. Dette er helt feil, tables ble introdusert for å vise tabulære data, men (dessverre) ble det etterhvert mulig å fjerne den stygge borderen som lå rundt hver celle. Tables er ueffektivt, rotete å holde styr på, og krever at du må gjøre store endringer i HTML-filen dersom du vil oppdatere designet en smule i ettertid. Mer om temaet her, her og tusen andre steder. Siden er helt tydelig laget med Frontpage i WYSIWYG-modus. Frontpage produserer spaghettikode - det er et kjent faktum. Det finnes faktisk ikke en eneste WYSIWYG-editor som produserer ryddig kode, ikke engang Dreamweaver. Hvis du lærer deg CSS og HTML vil du få mye mer glede av å lage nettsider og selvsagt blir nettsidene mye, mye bedre. Både HTML og CSS er veldig enkelt å lære seg, btw (i hvert fall så lenge man holder seg til semantisk riktig, logisk oppbygget kode, og ikke sånn suppe som WYSIWYG produserer).. http://www.htmldog.com og http://www.w3schools.com er to nyttige linker. Du bruker ingen CSS. Kan garantere at du ikke finner en eneste "gjennomsnittlig populær" nettside som ikke bruker CSS. Dette er også ekstremt enkelt å lære seg. Kan du engelsk, skal du kunne lese et css-dokument og forstå hva de fleste attributtene gjør uten noen som helst forhåndskunnskap. Av de ovenfornevnte grunner vil ikke koden validere ( http://validator.w3.org ) Design Headeren er absolutt brukbar, men det kabinettet i midten så ut som om det hadde lagt på bosshaugen (a.k.a "søppeldynga") i to år, så jeg var ikke så fryktelig begeistret for akkurat det. Resten av headeren var bra Den grå borderen rundt hele siden ble for fet og "kraftig". I Firefox er det også større svart mellomrom mellom borderen og det grå innholdsfeltet på venstresiden, enn det er på høyresiden. Når jeg ser sånne småfeil går WYSIWYG-alarmen min umiddelbart. Oransjefargen i menyen (og alle andre farger for den saks skyld) har ingenting til felles. De passer ikke sammen og man ser forskjellige farger overalt. Gul, svart, hvit, grå, grønn, gul, blå, turkis.... Hold deg til 2-3 farger og bruk de flere steder! Se http://color.twysted.net/ for mer inspirasjon En side er (skal være) konstant under konstruksjon - derfor blir det litt feil å advare besøkende om dette hele tiden, eller hva? Takker for kommentar og hjelp! Jeg laget enda en fisk: Jeg likte fargevalget nå og har en ide om hvilken logo jeg skal ha *mekke* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå