Boralis Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Jepp dette skal vist være mulig . Les HER Lenke til kommentar
Pels Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 jupp har faktisk også sett hvordan man gjør uten å forbinde L3 eller L5 bridgene.. Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 De brukte jo en ulåst(0306) 2800+, og ikke dagens superlåste, så det er begrenset hvor interessant dette er... Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Så mye tull for å få til noe jeg har gjort i lang tid på mine XP prosessorer. Les og lær Har kjørt både XP og XP-M cpu'er ned til 1,1 Volt på hovedkort fra Abit NF7 og Epox 8RDA seriene. De over/underklokkes automatisk etter behov (FSB+Vcore). Min XP-M 2400+ (35W versjon) klarer 1,5 Ghz @ 1,1 Vcore, og da utvikler den ikke mye varme :-) har også kjørt en Barton XP2500+ på 1,2 Ghz @ 1,1 Vcore. NB! metoden med 8rdavcore (les fra linken over), kan brukes på alle XP prosessorer låste og ulåste, da det er FSB og Vcore som endres fra windows. Asus og MSI hovedkort egner seg dårlig, men ellers støtter de fleste andre nForce2 hovedkortene FSB og Vcore "klokking" fra windows. Endret 4. oktober 2004 av 356speedster Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Til Snekker'n: Emne feltet i denne tråden er litt missvisende, Artikkelen omtaler en Mobile mod som har vært kjent en stund, men det artikkelen egentlig handler om er hvordan man kan få en XP prosessor til å utvikle mindre varme, slik at den f.eks kan brukes i en vifteløs HTPC. Selv om du modder en XP til XP-M så vil den aldri bli like rå som en ekte XP-M. Grunnen er at XP-M er "håndplukkede" prosessorer og dermed har mye høyere kvalitet på kjernen. Dette er også grunnen til at de kan overklokkes lengre enn alle andre XP prosessorer. Regner med at du vet dette fra før, men det kan være greit å forklare det for de som ikke er like opplyst :-) Endret 4. oktober 2004 av 356speedster Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Skjøner det , dette var en artikkel jeg fant på tweak.dk og ville bare vidreformidle den om noen hadde intresse av den , har aldri prøvd det selv . :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå