Gå til innhold

Beste konsert du har sett ?

Supernaut_

Anbefalte innlegg

Metallica i Spektrum for et par tre år siden var stort.

Husker ikke akkurat når men det var den konserten hvor de dro fram alle de gamle godvisene.

Men det jeg tror er høydepunktet var Marius Muller for en del år siden.

Liten pub i Fredrikstad og nesten ikke publikum.

Men for et vanvittig øs! Kjempestemning, kjempelyd og gutta i bandet var dønn proffe.

(Ah, mimre :) )

Ettårskonserten på Dukes i Fredrikstad.

Blakken, Baader og flere av gammelrockerne spilte Beatles-låter.

Å se og høre Blakken dra "Blackbird" for en noe broket forsamling var spesielt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den beste konserten jeg var på var i Chile, med en del forskjellige artister, de jeg dro for å se var Molotov, en meksikansk gruppe. Jeg og kusina mi var på noen av de første radene. Og da vi så bakover så var det utrolig mange mennesker, bare det gjorde at konserten ble bra. Alle var i stemningen og hjalp til å lage stemningen.

Eller så må jeg si at Interstate festivalen i oslo er den beste etter den, i hvert fall av de jeg husker. G-Unit rocka scenen der ass.

Lenke til kommentar

1. Gluecifer, rockefeller '04, og i desember er det ny konsert.

2. Metallica, spektrum, første konserten desember '03

3. Metallica, spektrum, '96

4. Soulfly, rockefeller, mai '04

5. Foofighters, spektrum '02

+ Metallica '97, Velvet Revolver '04, Gluecifer '04 (øya), Marilyn Manson '03, Span '04 +++

Lenke til kommentar
3. Coldplay. Quart 03. Før konserten begynnte, regnet det som bare det. Akkurat når konserten begynnte, klarnet det, og gutta i Coldplay leverte en utrolig fin konsert. Ble veldig glad i coldplay da. Ble liksom revet med fra første stund! Så, når vi gikk fra konserten, begynnte det såklart å hølje ned igjen.

Bullshit, det regnte jo som pokker HELE tiden, jeg sto midt i crowden og fikk kjenne det ja.

Coldplay er LANGT fra beste konsert noensinne, den beste må være :

Slipknot @ Quart04 :D

Lenke til kommentar

har ikke vært på så veldig mange konserter, men Vamp konsert er den desidert beste jeg har vært på. Skulle egentlig ikke dra siden jeg ikke er noen fan av norsk folkemusikk, men daværende berte fikset meg en gratisbillett. Fantastisk god stemning, meget god lyd, bra låter, og et meget godt publikum. Alt i alt, den beste konserten. Andre bra konserter man har vært på: Madrugada X 2 & Sivert Høyem. En mindre bra konsert må være med Sondre Lerche. Falskt og kjedelig. Kaizers Orchestra: Fikk bra kritikk i media, men veldig dårlig lyd. Lurer på hvilken konsert de var på.

Lenke til kommentar
Vanskelig å si, har et par som skiller seg ut. (Ikke rangert)

1. The Roots. Quart 03. Selv om det pissregnet merket jeg det nesten ikke, for steminga var så bra, og bandet rocka som bare f. Etter den konserten fikk jeg virkelig sansen for denne gruppa.

2. Charta 77. Uffa i Trondheim rundt påske. Var rett og slett en magisk steming, og bandet leverte varene. Ble litt overraska over hvor bra det var, egentlig.

3.  Coldplay. Quart 03. Før konserten begynnte, regnet det som bare det. Akkurat når konserten begynnte, klarnet det, og gutta i Coldplay leverte en utrolig fin konsert. Ble veldig glad i coldplay da. Ble liksom revet med fra første stund! Så, når vi gikk fra konserten, begynnte det såklart å hølje ned igjen.

:love:

edit: klarte jammen meg å glemme Immortal! Var stort å se de på Quart 03! Det tok rett og slett av.

var det ikke slik di dro "let it rain on me" som siste sange og så begynte det og regne ,

er nå det dama mi sier ,

og ramstain på quarten for noen år til bake var rått , var og på moby det året , quaren hadde jo booket han før han var blitt stor og han skulle spille på en lite sene med plass til 2-3000 tusen og det var STUPFULT , var jævlig rått og stå helt framme, folken var en masse og ikke individer , hvist noen hoppet måtte alle hoppe :D

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar
Av de få konsertene jeg har vært på, må det være DT-konserten (train of thoughts turneen) som var den beste.

Edit: Skal også på Slippknått-konserten.

Dream Theater topper også min favoritt konsert. Men en annen konsert for min del.

År 2000, rockefeller (husker ikke datoen i hodet nå) - Metropolis part 2 : Scenes from a memory, turneen. Fyttikatta den første dagen rocka da. (var der desverre ikke den andre dagen). Men DT leverer jo alltid varene live da!

Min andre plass er Symphony X på rockefeller når de var andre oppvarmingsband til Stratovarius. Først ett band jeg ikke husker navnet på som var så som så. Så kom SX på scenen og spilte taket av rockefeller, fullstendig! Så kom Stratovarius på scenen og da hadde ca 50% av publikum (var utsolgt konsert) godt. Og under Stratovarius gigen så stakk vel nærmere 20-25% også. Bare en brøkdel igjen, tror Statovarius var litt "flaue/sinte" over at de ble "forlatt alene i salen". Men hadde SX hatt full konsert og ikke bare de 40 minuttene de spillte eller noe så hadde SX vært min første plass tror jeg.

Har hatt mange gode konsert minner, men her har dere mine to konserter jeg husker best. :D

Lenke til kommentar
Har bare vært på en ordentlig konsert, Bruce Springsteen på Valle Hovin i fjor sommer, det var rått.... 40.000 folk....

Det var 43 000 på Metallica i Parken i år, i følge MetClub. :cool:

Går en kul konsert på TV nå, forresten. NRK1. Blues for alle penga. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...