Gå til innhold

Spørsmål om nikon CP 3700

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe dette kameraet hovedsaklig pga størrelse, pris og videofunksjon. Er det noen som har erfaring med dette kameraet som kan gi meg anbefaling til f.eks minnekort jeg kan bruke? Vurderer å kjøpe Kingston value SD-kort til dette, vet noen om dette er raskt nok til å filme uten lagg? (står skrivehastighet er 1,5 MB/s). Hvordan blir filmfunksjonen uten autofokus? (en venn av meg hadde klikkelyder på sitt cp 3700 når autofokus står på) Blir filmkvaliteten veldig redusert? Noen som har erfaringer me å konvertere til f.eks mpg eller avi? blir kvaliteten dårligere? takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv Nikon Coolpix 3700 og er meget tilfreds med kameraet. Jeg bruger Lexar og Sandisk kort, og jeg synes ikke der er nogen problemer med "lag" i videofunktionen. Du kan evt købe et hurtigere kort, men jeg tror ikke umiddelbart at det gør den store forskel, da det ofte er kameraet der er flaskehalsen (pga lille buffer) og ikke kortet. Men dette er ofte gældende for alle kompaktkameraer...

Med autofokus er der klikkelyde i filmfunktionen, men selv med AF slået fra synes jeg ikke det forringer kvaliteten - så længe motivet ikke bevæger sig for meget frem eller tilbage i forhold til kameraet.

Håber dette kan være til hjælp :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er også godt fornøyd med CP3700. Har forstørret opp til A4 uten problemer og med meget bra resultat, (men man kan da se antydning til korn).

Bruker Sandisk extreme med 10mb/s; blir fortsatt lag på videofunksjon, dvs at lydsporet er bittelitt forskøvet, bildet er problemfritt. Det sies at enda hurtigere SD-kort fra panasonic er det eneste som hjelper.

Brukte før billigste Sandisk-kort, merker ingen forskjell på det gamle og det nye extreme-kortet, og heller ikke med standard lexar-kort som jeg har.

Blir meget bra bilder, har klipt og beskåret og forstørret litt, tross "bare" 3,2mp! Tviler sterkt på at man kan se noen veldig stor forskjell opp mot ixus400/430 (3,8mp).

Men er forstørrings/klippe-behov stort ville jeg kjøpt et 5mp kamera. (sony p100/p150 f.eks)

:!:

Lenke til kommentar
Jeg har selv Nikon Coolpix 3700 og er meget tilfreds med kameraet. Jeg bruger Lexar og Sandisk kort, og jeg synes ikke der er nogen problemer med "lag" i videofunktionen. Du kan evt købe et hurtigere kort, men jeg tror ikke umiddelbart at det gør den store forskel, da det ofte er kameraet der er flaskehalsen (pga lille buffer) og ikke kortet. Men dette er

Nikon sier jo at man må ha 10mb kort for å filme kontinuerlig i største oppløsning og på 30 ips, men noen sier det går bra med vanlige kort (1mb). Men har noen testet med TwinMos sine 40x kort (de ligger vel på 5mb, altså midt imellom).

De er jo raskere enn standard SD kort, men tregere enn 10mb kortene.

Men også billigere. Vil de virke med 3700, og vil den utnytte hastigheten på dem

(eller vil den ikke forstå 5mb, og bruke dem som vanlig 1mb kort fremdeles)

Lenke til kommentar

Videofunktionen fungerer ganske fint med mit "standard" Lexar SD-kort.

Grunden til at Nikon anbefaler hurtigere kort er vel for at være på den sikre side... ;)

Mht Twinmos kort kender jeg ikke til dem, men vil anbefale dig at købe Lexar eller Sandisk pga stabiliteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...