Gå til innhold

noen tanker til laptop kjøling..

phax

Anbefalte innlegg

morn.

jeg har e laptop (p4 mobil 2.2ghz) som jeg syns blir litt for varm til tider og da skrur naturligvis vifta seg opp, noe jeg ikke liker så veldig.. pc'n står stort sett hjemme på skrivebordet, og jeg har lagt merke til at den blir veldig varm under på høyresiden.

så fant jeg denne på microplex og begynnte å tenke litt.. første tanken var og lage hull til en 12cm vifte i skrivebordet, men så var det jo å hente strøm en plass.. gidder ikke montere psu på pulten.. også blir det jo vifte sus fra den viften igjen så da blir det litt bortkastet..

den andre tanken min, som er mer aktuell for meg, var å sage hull i skrivebordet på størrelse med laptop'en og montere en stor kjøleribbe oppned under den! tror dere det ville hatt noe effekt eller er det bare teit? :)

målet er å få pc'n ned på en temperatur så jeg kan ha den på om natta uten og måtte høre på vifte av vifte på vifte av vifte på vifte av vifte på..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

njaa.. frykter at de små smale viftene inni den saken der kan støye litt for mye for mine ører..

håpet er å kunne ha den stående på skrivebordet, 2 meter unna senga, om natten.. så da hadde jo passiv kjøling vært perfekt visst det hadde funket! :)

og den står selvsagt ikke bare på skrivebordet, men kun der viftesusen plager meg! ;)

Lenke til kommentar
Hvis du bare bruker den til å skrive med\se på film, så er vel en løsning å klokke den ned litt ? (hvis det går da.)

ja dette var faktisk det første jeg tenkte på, men ser ut til at det blir vanskelig og få klokket denne saken.. er en compaq evon800c. og compaq bios'n gir meg ikke akkurat mye valgmuligheter... fant heller ingen software jeg kunne bruke.

men ja en stille 12cm på 6volt kunne jo funke.. må gruble litt på dette! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...