Gå til innhold

ha på Kjølepasta?


runela

Anbefalte innlegg

Tull!

 

Har da mekka mange maskiner der eg ikkje har hatt kjølepasta i hus.

Går så fint så!

Stabile er maskinene også.

 

Dette er kun for dei som får orgasme av og se tempraturen synke lavt

 

Smøre utover med fingern går også greit.

 

Det er ikkje vits og skremme vannet av dei nybyggerene som er her med sånn propaganda.

 

Ta ein sjangs, skal ein del til før du kverker den. I allefal nyere cpur (p4 og athlon med temp sensor saken)

 

Klart det er ein fordel med kjølepasta, eller slik thermal tape, men ikkje så nødvendigt som mange vil ha det til.

 

Samme prøvde jeg å si! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettop skiftet hovedkort og når jeg demonterte prosessoren fra mitt gamle hovedkort satt det en slags aluminiums tape mellom kjøleren og CPU.

 

Jeg regner med at det er an tape som skal fjærnes med ved montering, men kan det være en slags kjølepasta løsning?

 

CPU er P4 2,8/533 med "boxed" kjøler. Maskinen er kjøpt ferdig montert fra Norek eller lignende. Jeg fjærnet tape og skrapte bort mengder med lim/gørr fra kjøleren før jeg monterte med kjølepasta.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke brukt papir til å smøre goop'en utover med, da papir er VELDIG statisk oppladet. Statisk elektrisitet er som kjent skadelig for elektronikk.

 

Jeg vil tro goop'en fordeler seg ganske bra utover selv, men det kan jo være lurt å jevne det ut litt også. Arctic silver er jo ganske tykk og vanskelig å jobbe med, men det gikk bra da jeg gjorde det.

Pass på å ikke ha på for mye. Like stort som spissen på en kulepenn er bra til å begynne med. Pass på så det ikke tyter ut over resten av prosessoren!

 

Kjølepasta, eller "varmeledende pasta", er absolutt å anbefale for å få en så god kjøling som mulig. Denne sørger for en best mulig kontakt og varmeoverføring mellom kilden (CPU Core) og kjøleelement.

 

Du klarer deg uten goop på en vnalig kontor-PC, men snakker man OC trenger man mye kjøling og vil ha max ytelse i alle ledd. Samtidig som man får temp ned og vifta kan kjøre saktere og stillere :yes:

 

Anbefaler å lese goop-guiden!

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare bruke et stykke papir da til å smøre det ut? :p  Synes det funker perfekt!

Papir etterlater fibre. Særdeles ugunstig! Hvertfall dopapir! :cool:

sånn papir man bruker til å ha klisterfjerner på er nok bedre...

 

men personlig har jeg kutta opp ett kredittkort i passe bredde til goop'ing

funker utmerket

Lenke til kommentar

Uten kjølepasta? Da klokket man ikke opp ikke sant, ha det i hodet at kontaktpasta skal dekke over riper og små riper som vårt sarte øye ikke kan se, den dagen du kommer over noe med riper så kan det bli dask, ta på for sikkerhetens skyld! Produsentene klarer ikke å finslipe chipset og cpu helt reint!

Lenke til kommentar

Kjølepasta er en nødvenighet. Pastaen påføres mellom kjøleribba og det som skal kjøles og trenger inn i alle porer og ujevnheter i flatene. Pass deg for kjølepastaer som er silisiumbasert, disse leder desverre varme. Bruk Artic Silver etc, som har pulverisert sølv. Husk å ikke overdrive bruken av kjølepasta. Det skal bare være et syltynt lag, å bruk aldri fingrene, fett ødelegger nemmelig kjølepastaen.

Lenke til kommentar
Kjølepasta er en nødvenighet. Pastaen påføres mellom kjøleribba og det som skal kjøles og trenger inn i alle porer og ujevnheter i flatene. Pass deg for kjølepastaer som er silisiumbasert, disse leder desverre varme. Bruk Artic Silver etc, som har pulverisert sølv. Husk å ikke overdrive bruken av kjølepasta. Det skal bare være et syltynt lag, å bruk aldri fingrene, fett ødelegger nemmelig kjølepastaen.

beste forklaringa i hele tråden, og det til tross for at han er ny her i dag!

 

velkommen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...