Gå til innhold

ha på Kjølepasta?


runela

Anbefalte innlegg

hehe... Forje gang jeg skulle ha på kjølepasta så ødela jeg socketen :dribble: ikke spør hvordan. Etter min og faren min sin mening er det produksjonsfeil. for det er ikke spor undre det ene festet på socketen så alt trykket har vert på det ene feste i mitten og der var plutselig borte. Menmen jeg fikk meg da nytt hovedkort og kjøpte lik så godt ny cpu i tillegg :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok.. Papir = bad, ispinne KAN være bad hvis det er så mye som en liten flenge i den legger den igjen ørsmå biter som kan lage små glør :p. Dessuten, å slenge på kjølepasta i små kladder, og så mose kjøleelementet nedpå, kan være risky.. Med tanke på at kommer bare litt kjølepasta "utenfor", og i kontakt med socketen, får du et fint problem med at pc'en nekter å starte :D ( been there, done that... )

 

Det beste er helt klart å bruke en plastpose som du har vasket VELDIG godt først, og ta fingern inni å smøre ut, med tanke på at du har best kontroll sånn sett..

Eller, et bankkort, busskort, or whatever.. Du kan egentlig bruke hva som helst, bare det er nogenlunde reint, og ikke legger igjen noen spor, om det så måtte være fint papirstøv, eller fett =)

Lenke til kommentar
Men er det nødvendig med kjølepasta på Pentium 4 prosessorene?

 

Nei, boxed kjøleren som følger med er mer enn bra nok spør du meg, 29 idle og 37 load. Veit ikke om alle har medfulgt vifte, men det sies og jeg har sett at boxed er bra nok.

selve kjøleren er bra nokk ja..

Men kjølepasta er alltid nødvendig på CPU, uavhengig av kjøler.

På p4 kjølerene følger det med thermelpad, som er ett annet ord for kjølepasta..

Lenke til kommentar

...Thermalpad som d også kallers. Så og si de fleste kjølerene jeg har vert borti har hatt en eller annen form for thermalpad (SocketA). Dette er forskjellig fra merke til merke...

Det som man bør merke seg er at thermalpad, ikke gir like godt resultat som feks artic silver...men d kan være et alternativ i visse tilfeller.

 

Emnet har vert disk. før...

 

btw: ikke for å whina men det ikke Goop som er et annet ord for kjølepasta?? :hmm:

Endret av NixNax
Lenke til kommentar
QUOTE (Sk8on @ 06/10/2004 : 08:03)
Men er det nødvendig med kjølepasta på Pentium 4 prosessorene?

 

Nei, boxed kjøleren som følger med er mer enn bra nok spør du meg, 29 idle og 37 load. Veit ikke om alle har medfulgt vifte, men det sies og jeg har sett at boxed er bra nok.

 

 

selve kjøleren er bra nokk ja..

Men kjølepasta er alltid nødvendig på CPU, uavhengig av kjøler.

På p4 kjølerene følger det med thermelpad, som er ett annet ord for kjølepasta..

 

Det viste jeg jo, men det er ikke nødvendig å ta av thermalpad og sette på pasta! :)

Lenke til kommentar
QUOTE (Sk8on @ 06/10/2004 : 08:03)
Men er det nødvendig med kjølepasta på Pentium 4 prosessorene?

 

Nei, boxed kjøleren som følger med er mer enn bra nok spør du meg, 29 idle og 37 load. Veit ikke om alle har medfulgt vifte, men det sies og jeg har sett at boxed er bra nok.

 

 

selve kjøleren er bra nokk ja..

Men kjølepasta er alltid nødvendig på CPU, uavhengig av kjøler.

På p4 kjølerene følger det med thermelpad, som er ett annet ord for kjølepasta..

 

Det viste jeg jo, men det er ikke nødvendig å ta av thermalpad og sette på pasta! :)

Thermal pad er ikke kjølepasta, det er voksbasert. Arctic Silver gir bedre kontakt mellom kjøleribba og cpu'en enn den medfølgende guffa, og kjøler dermed også bedre.

Lenke til kommentar

Jeg var relativt heldig (synes nå jeg) når jeg kjøpte min P4 3Ghz for ca ett år siden. Da var det ikke Thermal Pad på boxed kjøleren, men det fulgte med kjølepasta man kunne bruke. Jeg bruker nå ikke denne kjøleren, men en annen i familien har fått den, for når det er en Thermal Pad på den vil desverre det ALLTID ligge rester av den uansett hvor godt man prøver å fjerne den. Hvor mye dette påvirker kan være forskjellig fra maskin til maskin, men jeg liker nå mye bedre at den er ren fra starten av så jeg kan selv velge hva som skal være på den første gang den brukes. Ser at idag er det Thermal Pad på alle boxed kjølere for P4 :-( (Er vel bedre for brukervennligheten)

 

-Heiper-

Lenke til kommentar
Thermal pad er ikke kjølepasta, det er voksbasert. Arctic Silver gir bedre kontakt mellom kjøleribba og cpu'en enn den medfølgende guffa, og kjøler dermed også bedre.

 

jeg har aldri sagt noe annet, men det er ikke nødvendig å bytte ut thermalpad med kjølepasta, hvis du ikke skal clocke opp cpu eller at du har dårlig temperatur i idle/load. Poenget mitt er at jeg veit at arctic Silver er bedre, jeg har kjøpt den fordi jeg skal clocke cpu'en min, men det er ikke et must å bytte ut med pasta, som vi heller kaller kontaktpasta.

Lenke til kommentar

så en gamel film fra ADM om korekt motering av CPU og der var det ikke anbefalt med pasta hvist man ikke skulle bytte Cpu/heatsink ofte , sidne pastaen tørket inn

 

så adm anbefaler/anbefalte thermalpads til cpu

 

om dette stemer vet ikke jeg og jeg bruker en eller anne pasta til 90kr tuba

Lenke til kommentar
er alltid nødvendig med kjølepasta på CPU

Tull!

 

Har da mekka mange maskiner der eg ikkje har hatt kjølepasta i hus.

Går så fint så!

Stabile er maskinene også.

 

Dette er kun for dei som får orgasme av og se tempraturen synke lavt

 

Smøre utover med fingern går også greit.

 

Det er ikkje vits og skremme vannet av dei nybyggerene som er her med sånn propaganda.

 

Ta ein sjangs, skal ein del til før du kverker den. I allefal nyere cpur (p4 og athlon med temp sensor saken)

 

Klart det er ein fordel med kjølepasta, eller slik thermal tape, men ikkje så nødvendigt som mange vil ha det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...