MaxCPU Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 har endelig fått meg en dremel maskin sak her! skulle begynne å kutte litt i kabinettdøren min her i stad. (billig dritt greie som skal herpes...) Det fulgte med 3 kappeskiver (type 409) men disse ble jo brukt opp fortere enn svinn!! Rakk jo ikke mer enn ca. 35cm totalt! Er dette meningen eller er det jeg som er talentløs med dremel? Tenkte jeg skulle løpe og kjøpe litt flere etterpå, men dremel har ikke tilfeldigvis noen som varer litt lengre?? Og hva skal jeg bruke for å lage hjørnene?? Det står jo i bruksanvisningen at 409 skivene ikke skal brukes til kurver. Skal jeg "kutte rett bue", altså lage bue ved hjelp av rette kutt? Hvis noen forstår...¨ Har et ferdig kuttet plexi vindu fra microplex uten at det har noe å si... Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Hei, Dremel har også kappeskiver som er forsterket, som er beregnet for bruk i metall. Jeg også brukte skivene som fulgte med og holdt på å bli blind da den ene skiva plutselig ble smadra og fløy til alle kanter med 33000 omdreininger. Kjøp deg noen forsterkede eller kjøp fresesettet (koster 195,- tror jeg). Sjekk Clas Ohlson Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 14. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2002 tror forresten at jeg fant en grunn til at kutteskiven ble så fort oppbrukt... hadde på hastighet 5. anbefalt stål: 2 anbefalt aluminium: 4. tror det er stål kabinettet er laget av... Uansett. Så på dremel.com. tenkte å kjøpe diamantkutteskive 545.. eller? trenger jeg ny forsats/flens da? Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 14. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2002 Kan 545 brukes til å skjære ut f.eks. til plexi i stål dør? 545: http://www.dremel.nl/cgi-bin/eu2.storefron...roduct/View/545 Kan jeg bruke forsatsen/whatever de kaller alt, som følger med eller må jeg evnt. kjøpe noe i tillegg for å bruke 545 hvis den kan brukes til mitt formål? "Flens" til 545: http://www.dremel.nl/cgi-bin/eu2.storefron...roduct/View/480 Og en liten ting ang. overnevnte svar. Kan jeg bruke fresesett?? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Jeg brukte en liten vinkelsliper med skive for betong und bundtmetal. Skiva gikk raskt bort, men fine kanter. I hjørnene brukte jeg en stor metall bor og på den måten fikk jeg litt bua hjørner. Til slutt satte jeg på en slipegreie på drillen og fiksa siste rest av dårlige og skarpe kanter. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 såvidt jeg vet er diamant det hardeste materiale som finnes, så hvis ikke diamantborr funker kan du egentlig bare kaste dremel og brenne kabinettet... Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Quote: Den 2002-05-15 00:33, ilpostino skrev:såvidt jeg vet er diamant det hardeste materiale som finnes, så hvis ikke diamantborr funker kan du egentlig bare kaste dremel og brenne kabinettet... funker ikke diamantborret har jeg liten tro på at kabinettet vil brenne spesiellt godt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå