Gå til innhold

Skal kjøpe ny a64 pc.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenker selv på og kjøpe en ny pc, siden den forrige gikk til skogen på OsloLAN 2004. Som forresten var noe av det dårligste jeg har vært med på :mad: .

Men til saken, driver og funderer mellom en Intel eller en AMD 64.

Har tenkt på disse delene men, det er bare midlertidig og får sikkert noen tilbake medlinger selv:

AMD Athlon 64 3400+ 2.4 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200XL DIMMs

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail

Arctic Cooling VGA Silencer ATI 3 VGA Kjøler (ATI 9800/XT)

LG DVD-brenner IDE GSA-4120 Bulk Black DVD+R/RW/DVD-R/RW/RAM

MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

Nå har jeg ikke ført opp noen harddisc siden jeg alt har en 200 gigabyte som holder lenge for mitt bruk. Jeg vet ikke hvor bra den skjermkortkjøleren er, men siden jeg leste på forumet at 9800 Pro er lett og flash, dette kan du lese mer om her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=201113

Jeg valgte og kjøpe en 3400+ med tanke på at jeg ikke akkurat kjøper pc hver uke. Og når jeg først skal ha en ny pc, så er jeg villig til og jobbe en uke eller 2 til for og legge i et par 1000 lapper.

Og unnskyld for skrivefeil, men noen hadde det litt gøy med tastaturet mitt på OL også. Er ikke alltid ting reagerer, men regner med at du skjønner hva jeg vil frem til.

Lenke til kommentar
Høres ut som du prøver å spare litt... hvis du legger til småsmå kr så får du en del bedre pc... Uansett hva du gjør, ikke kjøp det skjermkortet!!!! Det er bare tull med det!

Hva tull er det med det da?

Ville forresten gått for en boxed-versjon av den cpuen, ellers må du ha en kjøler i tillegg (pristillegget blir uansett mye det samme).

Dessuten ville jeg ha kjøpt S-ATA disk, med mindre du ikke har noen gamle disker som skal inn også.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Hvis du ikke skal overklokke er en boxed versjoen en fin løsning. Men boxed sin kjøling holder akkurat. Og det egner seg ikke akkurat til og overklokke med. Synes at 9800 kortet ditt er et fint valg. Selv om jeg ikke vet forskjellene mellom Gainward og Sapphire :hmm:

Men du finner vel selv ut om du vil overklokke osv. Og da er det ikke verre enn og kjøpe en ny kjøler senere.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke skal overklokke er en boxed versjoen en fin løsning. Men boxed sin kjøling holder akkurat. Og det egner seg ikke akkurat til og overklokke med. Synes at 9800 kortet ditt er et fint valg. Selv om jeg ikke vet forskjellene mellom Gainward og Sapphire :hmm:

Men du finner vel selv ut om du vil overklokke osv. Og da er det ikke verre enn og kjøpe en ny kjøler senere.

Har selv nøyaktig det kortet han ramset opp, og jeg syns han kan begrunne påstandene sine eller holde dem for seg selv. Egentlig mye det samme hvilken produsent du velger, selv ville jeg i dag gått for PowerColor. Hvorfor? Det er billigst, ihvertfall de fleste steder...

Og mht. kjøler: joda, i og med at en kjøler koster omtrent det samme som pristillegget for boxed, kanskje 50-100 kr mer, er det nok like greit. Har selv litt dårlige erfaringer (bråk) med boxed til P4, pga at SP-94 ikke passet til HK (Abit IC-7 MAX3).

Kjøpe f.eks. denne: Thermaltake Venus Silent Boost CPU-Kjøler Socket 754/940 ??

Og i så fall denne CPUen: AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, OEM

Og dessuten vil du ikke angre på det om du velger dette skjermkortet isteden: Gainward GeForce 6800 128MB DDR 2.8ns AGP, "Ultra/2100", Retail. Ikke det at 9800PRO er dårlig, men dette er betydelig bedre...

og til eLNAN: var jeg deg, ville jeg ihvertfall heller ha gått for det kortet, og heller spart inn litt i ram og kanskje cpu...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

JO, Boxed-kjøling holder til en del overklokking! Begynner å bli lei av det. Hvis man er spesielt interessert, kan en Zalman-kjøler sikkert være noe. Men for de fleste holder denne kjøleren i lange baner. Ihvertfall for meg med min Athlon 64 3200+@2,5GHz

NEI, det skjermkortet er det ikke mye tull med. Evt. gå over til PowerColor, hvis det er noe billigere. Ytelsen er den samme.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...