Gå til innhold

Overføre fra videokamera til pc.

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg et Panasonic kamera og lurer på hvordan jeg skal få overført det jeg har filmet inn på pc :hmm:. Jeg Har hørt noe om at jeg trenger firewire, men jeg skjønte ikke det helt...

Det fulgte med en del ledninger, men jeg finner ingen "plass" til å sette det inn bak maskinen. Er det der firewire kommer inn i bildet?

Jeg er en nybegynner, så det hadde vært hyggelig og fått forklart dette på en enkel måte.

Så hva skal til for å overføre fra videokamera til pc?

Det hadde vært fint med linker over steder jeg kunne kjøpe de tingene jeg trenger.

post-81-1096834615_thumb.jpg

Endret av k.rammen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg kjøper en pakke...Firewire kort, kabel og Pinnacle studio 9.

Komplett.no - Pakke

Men er det lett å bare sette i firewire kortet? Jeg har ikke den nyeste pc'n så jeg vet ikke om det går. Eller spiller ikke det noen rolle akkurat det?

Men uansett, er det smart for meg å kjøpe den pakka?

Takker for hjelpen så langt AKIRAx24 :thumbup:

Lenke til kommentar

Firewire er ofte standard på Laptoper. Hovedkort har ikke hatt det som standard før det siste året, men tilogmed nå er det ikke en 100% standard slik USB er. Men det er ikke vanskelig å finne ut. Du finner bilder av firewire på nette, bare se bak på PCen din om du har en slik port.

Firewire kommer i to versjoner. En som ligner litt på USB, men er litt tykkere, og er spiss i ene enden. En annen er bitteliten. Denne er det man bruker på laptop.

Søk på google, så finner du all den informasjonen du trenger, om PCen du har, om hvordan firewire ser ut osv.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...