Gå til innhold

Vel det står igjen med 3 valg

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest rundt en hel del, spurt litt rundt omkring, lest en del topics her m.m. så har jeg kommet ned til noen kandidater, prisklassen min var/er på rundt 14000:

1. Netshop 1557GLS

1557GLS

Tenkte da på dual layer dvd brenner som kommer ut nå snart siden dette er den eneste laptopen jeg finner med dual layer.. pluss at jeg har hørt mye bra om den, og at den har radeon 9700 siden jeg skal hovedsaklig bruke pc'en til spill osv.

2. multicom g556E

tenkte da på enten den versjonen uten dvd brenner, da kan jeg få nesten 1gb ram, og masse gøy, pluss radeon 9700 på denne også, men det at den ikke har dvd brenner er jo da ett minus, denne har vel også 5.1 lydkort? og det er bra :)

3. Mulitcom g556e

Tenkte da på versjonen med dvd+/-RW, minuset på denne er at den ikke har dual layer, og siden dual layer liksom er fremtiden blir det litt dumt igrunn.

Så hvis noen har noen veldig bra alternativer jeg ikke har med her så kom med det =)

Og det finnes ikke en dual layer dvd brenner jeg kan sette i g556?

Ta gjerne med pro's/con's på begge modellene osv, og jeg takker på forhånd for all hjelp :)

Mvh, meg :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp vært gjennom den samme runden som deg. Mitt endelige valg fallt på Multicom sin Multinote CL56. Grunnen til det var at jeg satt igjen med at cl56 maskinene hadde "bedre" kvalitet enn 1557 ( etter å lest en del på forumet ) Denne har også 5.1 lydkort.

Lykke til med valget...

Lenke til kommentar
Lydkorte, kvalitet og topp kundebehandling betaler jeg gjerne noen ekstra hundrelapper for.

Jeg har selv en Netshop 1557GLS med dual layer DVD brenner.

Har hatt maskinen et par måneder og jeg har ikke noe å utsette på kvaliteten. I tillegg er jo ikke Netshop akkurat kjent for å gi dårlig kundebehandling. Jeg har i alle fall aldri opplevd bedre service noe annet sted. :thumbup:

Lenke til kommentar
Det som var et stort pluss var som sagt 5.1 lydkorte.

siden dette var et stort pluss for deg så regner jeg med at du har souround høytaler oppsett.

Det har jeg også i dag på min stasjonære, men da bruker jeg et eksternt lydkort.

så det jeg lurer på er hva slags kabel bruker du, for det er vel ikk tre utak til souround til CL 56? ( en orange, grønn,sort)

Lenke til kommentar
Lydkorte, kvalitet og topp kundebehandling betaler jeg gjerne noen ekstra hundrelapper for.

Jeg har selv en Netshop 1557GLS med dual layer DVD brenner.

Har hatt maskinen et par måneder og jeg har ikke noe å utsette på kvaliteten. I tillegg er jo ikke Netshop akkurat kjent for å gi dårlig kundebehandling. Jeg har i alle fall aldri opplevd bedre service noe annet sted. :thumbup:

du har dual layer? trodde de ikke hadde fått det enda jeg... datoen for når de skal få inn mer har blitt utsatt 2 ganger iaffal :S

Lenke til kommentar

Nå ble jeg faktisk usikker. Brenneren jeg har er denne.

Netshop beskriver den som "AOpen 4X DVD+/-RW Dual layer for 155XXX". Det er ut fra dette at jeg hevdet at det er en "Dual layer" brenner.

Device manager rapporterer brenneren som "QSI DVDRW SDW-042". Har forsøkt å søke litt på nettet. Jeg kan da ikke finne noe info som tilsier at dette virkelig er en "Dual layer" brenner.

Nå har jeg ingen "Dual layer" plater, så jeg får ikke testet dette selv.

Brenneren fungerer stort sett bra, men den vil f.eks ikke brenne Verbatim 4x DVD- plater raskere enn 2x. Har tatt dette opp med Netshop og de sier at de venter på ny firmware.

Lenke til kommentar

"Dual layer" mener jeg ikke kan forstås som noe annet enn mulighet for brenning på to lag. Men det er godt mulig at det er double layer som er den korrekte betegnelsen.

Uansett har nok ikke brenneren min støtte for DL. Her er hva Nero InfoTool rapporterer:

dvd.png

Så Netshop burde nok endre beskrivelsen av brenneren (har tipset dem).

DL er likevel ingen viktig sak for meg personlig. Jeg kjøpte brenneren for å få støtte for både + og - formatet. Men det er jo synd om noen kjøper brenneren i den tro at den har støtte for DL og at de har bruk for denne funksjonen.

Endret av espenf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ved erfaring fra min egen netshop 1557 og en kamerat sin cl56 må jeg si at byggekvaliteten på cl56 er mye bedre. Det samme gjelder skjermen. Kan ikke helt forklare, men bilde ble vertfall mye bedre og mer behagelig å se på.

Kan hende du har gjort noe med brightness på din egen skjerm. Skjermene skal nemlig være så og si like.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...