Gå til innhold

Kan ikke lese av nb temp på mitt nye msi hovedkort

Frostax

Anbefalte innlegg

Heisann. jeg har akkurat fått et MSI K8N NEO2 Platinum i posten og akkurat fått satt sammen en midlertifig pc.

jeg har vannavkjølt cpu, 9200pro uten vifte (til neste uke da jeg får et x800pro fra HIS i posten) og en antec neopower 480w psu som jeg så å si ikke hører.

så systemet er ganske lydløst som dere da ser. eller ikke. Northbridge kjøleren på hovedkortet gjør nok sitt for å overdøve alt annet inni kassa, som den klarer med glans. den lille vifta bråker og står i, så den må nok bli vannavkjølt etterhvert når jeg får penger inn igjen den også.

men som midlertidig løsning kunne jeg tenkt meg å brukt msi's corecenter til å få det litt mindre støyende og bruke Cool'n'Quiet teknologien til amd.

Problemet er at jeg ikke kan se hvor mange grader Northbridge holder. det står bare N/A der det på cpu står en plass mellom 25-35 grader.

så derfor kan ikke corecenter lese av hvor mange grader NB holder og derfor heller ikke stille ned hastigheten på vifta for å slippe levenet. vifta får et akseptabelt lydnivå ved 5/8 i hastighet. men jeg tør ikke sette den til å kjøre saktere enn 8/8 så lenge jeg ikke ser temperaturen på NB,,,

Noen som har vært ute for dette selv eller noen som tror de vet hva jeg kan gjøre for å se temperaturen på Northbridge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Hei! Jeg har samme hovedkort som deg, og samme problem. CoreCenter justerer hastigheten på CPU vifta automatisk, men ikke hastigheten på NB vifta. Et av problemene kan vel være at vifta ikke sitter på NorthBridge da denne ble avskaffet med Athlon 64 CPU-ene? Må vel heller være en southbridgekjøler.

Er det noen som har idéer til hvordan vi får NB Fan Speed til å justeres automatisk, og klarer å lese av temperaturen på komponentet som den leser av?

-Zlatzman

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...