Demogorgon Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 heisann! jeg og en kammerat har et lite lan i kjelleren her og begyner å bli litt småampre. vi har i to dager slitt med å finne hverandre i spill, ogvi får ikke pinga hverandre. MEN, det morsome er at vi får delt filer i windows og at vi både sender og motar pakker. vi har begge samme subnet mask (255,255,255,0) og vi har ikke dreti oss ut når det gjelder ip. jeg kjører et intel pro100mbits, og kammeraten min kjører et intigrert et som kom med et epox 250gb (64bit amd), jeg tror det er enten Nvidia eller realtek. vi har sjekka (den kryssa)kabelen for brudd med et multimeter., den var grei, og vi har prøvd å benytte switch med u krysa tp'er, uten at det hjalp.. håper noen har noen inspill til oss, vi begyner å bli en smule desperate her nå.. mvh Demogorgon & noXum Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Hvis dere kan overføre filer mellom dere er jo nettet helt i orden. Jeg vil tro det er en eller annen software-firewall som stopper ping og evt. spill-pakketrafikk. Lenke til kommentar
www.antiveros.com Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Hei prøv å installere protokol IPX og restart pc på begge Mvh www.antiveros.com Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Vi har begge installert IPX/SPX/NetBIOS. Ingen har software firewall. Når vi prøver å kjøre en liten ping så kommer følgende beskjed: Reguest timed out eller destination host unreatchable Lenke til kommentar
AccessDenied Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Holder også en knapp på at det kan være en software-basert brannmur som lager "problemet". Om så ikke er tilfellet ville jeg forsøkt å testet med andre nettverkskort bare for å få eliminert mulige feil med drivere og/eller hardware. Endret 3. oktober 2004 av AccessDenied Lenke til kommentar
toreae Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Uten å være ekspert, tror jeg dere fildeler over ipx, mens tcp/ip ikke virker (ping). Sjekk tcp/ip innstillingene deres. Lenke til kommentar
www.antiveros.com Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Hva med ip adresen eks:192.168.0.1 på din pc 192.168.2 på den andre mask255.255.255. og tcp ip og ipx ok ? Prøv også og pinge med navne på pc ikke med ip å se hva skjer. dette hjelpe hvertfor for min del når jeg skal spille i nettverk. Hvis ikke noka virke kan ikke hjelpe deg så mye :-( Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 vi har INGEN software-firewall, og vi har testet med 3 ulike nettverkskort. derav et Intel og et 2 realtek-kort. inkludert det integrerte. Takker for alli inspill mvh Demogorgon&noXum Lenke til kommentar
Kristoffer(x1co) Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 sp2 har jo sånn dum firewall Hvis noen av dere har det liksom:) Prøvd og pinge både ip og maskinnavn? Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 vi hadde SP2 men formaterte fordi det bare..var ekkelt! ja, vi har pinga IP'r og maskinnavn Lenke til kommentar
Little Joey Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Har samme problem som deg, Demogorgon. Andre som har flere innspill? Edit: Fikset problemet mitt. Endret 3. oktober 2004 av Little Joey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå