Gå til innhold

NV5 Silencer - kompatibel med 6800 Ultra nå?

John P.

Anbefalte innlegg

Hei. Tenkte jeg skulle kjøpe en NV5 til Ultra kortet mitt, men leste et par steder at det var problemer med å få NV5 Silencer til å passe med de kortene som har dual-bracket.

Og det har altså mitt.

Så jeg lurte på om den batchen som er inne på f.eks. Netshop nå er 'fikset', eller om jeg må vente lenger?

Et annet spørsmål angående dette, er at på et bilde jeg så her hvor NV5 var montert på et GT kort, så det ikke ut som det ville være plass til den andre Molex kontakten som jo er på Ultra kort.

Se her:

NV5silencer.jpg

Vil allikevel denne Molex kontakten få plass? Ser jo ikke sånn ut på bildet.

Takker for svar. :)

Endret av John P.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden jeg ikke fikk noe svar her, sendte jeg en mail til Netshop, men selv om jeg sendte med et forklarende bilde, skjønte de visst ikke hva jeg mente.

Svaret jeg fikk på om de hadde en ny type inne som ville passe til dobbel-brakett Ultra kort, var:

"De vi har, er av den nye typen.

Det medfølger en singlebracket med huller."

Eh... jo, takker for svar men - det har det jo gjort hele tiden, problemet er jo at det i nyere revisjoner skal følge med to braketter; én til å bytte ut den originale doble braketten, og én hullete til å plassere der hvor lufta skal gå ut av kabinettet(ved PCI kort plassen).

Eller har jeg misforstått da?

Infoen har jeg fått fra denne Hardware.no tråden, og herfra.

Her er bildet med teksten jeg sendte til Netshop:

NV5silencer-dual-bracket.jpg

Ut fra bildet, og det jeg har lest, innbiller jeg meg at det må følge med to braketter for at dette skal funke på disse Ultra kortene; én til å bytte ut den originale dobbel-braketten, og én sånn hullete som allerede har fulgt med siden NV5 kom på markedet.

Eller stemmer ikke dette?

Lenke til kommentar

Det kan jo ikke stemme? Hvorfor kan du ikke klare deg med en dobbel-bracket som består av en hullete og "den vanlige" med kontaktene?

Skjønner du hva jeg mener? Du vil jo ikke få plass til 2 brackets på samme sted? Om noe skal gjøres må det følge med en dobbel-brakket som har den hullete delen i seg....

Lenke til kommentar
Det kan jo ikke stemme? Hvorfor kan du ikke klare deg med en dobbel-bracket som består av en hullete og "den vanlige" med kontaktene?

Skjønner du hva jeg mener? Du vil jo ikke få plass til 2 brackets på samme sted? Om noe skal gjøres må det følge med en dobbel-brakket som har den hullete delen i seg....

Ja, OK - selvsagt - hvis det er det de mener så er jo det selvsagt den beste løsningen.

Men sånn som jeg har skjønt det, følger det kun med en enkel hullete brakett til å plassere ved PCI porten, ingen til å bytte ut den doble original braketten med.

Hvis du ser til venstre i bakgrunnen på det øverste bildet, ser du en sånn hullete brakett, men den er jo da enkel, og kan ikke byttes ut mot den originale dobbelbraketten.

Men hvis NV5 nå kommer med en dobbelbrakett hvor "halvparten" er hullete, så er det jo greit.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte NV5 til mitt POV6800U. Selve kjøleren passet fint, og det er ikkeno trøbbel med molexene.

Ang. braketten, så skrudde jeg av min dobbeldekker som sitter på kortet, merket opp en kuttelinje, fant frem en baufil og sagde til den store gullmedalje. Fant frem litt sandpapir og jevnet kanten. Litt jobb, men verdt det.

Lydnivået er fabelaktig, selv om gradene idle har økt ca. 3 grader, er load faktisk 2-3 gradere lavere enn det jeg hadde med orig. kjøleren. Go figure.. Jeg kjører nå forresten @450/1200/1.5V

mvh

Escariot

Lenke til kommentar

OK, takker for svar, men grunnen til at jeg spurte var at jeg helst vil vente til de kommer med en ekstra brakett som passer til 'dobbel-dekkerene', så jeg slipper å sage i det nye grafikkortet(som jeg vel kommer til å selge en gang siden).

Får vel bare vente litt til da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...