DrDoogie Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Dessuten har du det kjekke med Opera at du kan lett velge aa ikke vise bilder, og ikke minst at du kan velge ditt eget "user mode", hvor du dikterer hvordan alt skal se ut. Dette er for meg det avgjoerende med Opera, i kombinasjon med at Opera bruker MDI. Men hei, hvis du er i tvil: Proev-det-selv. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 gode grunner til å IKKE bruke opera: 1a) den viser ikke ms-skreddersydde sider noe godt 1b) mange sider er ms-skreddersydde [ Denne Melding var redigert av: blackbrrd på 2002-05-14 16:35 ] Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Quote: Den 2002-05-14 16:35, blackbrrd skrev:gode grunner til å IKKE bruke opera:1a) den viser ikke ms-skreddersydde sider noe godt1b) mange sider er ms-skreddersydde<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: blackbrrd på 2002-05-14 16:35 ]</font> Tja, det morsomme er at endel av disse sidene virker fint naar man bare skrur paa "identify as M$ explorer". Men det er riktig at M$ sine web-designer verktoey ikke foelger annerkjente standarder, men lager noe makkverk for aa tvinge folk til aa bruke deres browser. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Quote: Den 2002-05-14 16:35, blackbrrd skrev:gode grunner til å IKKE bruke opera:1a) den viser ikke ms-skreddersydde sider noe godt1b) mange sider er ms-skreddersydde Dette er ikke et veldig stort problem, og det er sidene selv som ikke følger standarder for html, følger sidene html-standaren på en skikkelig måte ser ting som oftest bedre ut på opera. Men microsoft er jo litt ekle mot opera da, har du identify as opera feks, nekter jo xbox.com å laste inn i det hele tatt, har du identify as msie 5.0 vises sia uten problemer, tilfeldig? tror neppe det. Lenke til kommentar
kekepower Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Heisann, Jeg har testa Opera i mange år, men har da egentlig alltid vært en Netscape gutt :smile: Derfor vil jeg, i en god internett ånd, anbefale Mozilla (www.mozilla.org). Den kommer om ikke så lenge i versjon 1.0, den er rask nok på min PII 266 m/128MB ram, har TABBED browsing, man kan justere hvordan den skal håndtere JavaScripts, har innebygd Mail og News i tillegg til en egen Editor ++ Bare må prøves :smile: -kekePwower Lenke til kommentar
int20h Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Er det andre enn meg som har merket at Opera plutselig kan være veldig ustabil? (v. 6.01) Den virket bra til å begynne med, men etter 1 mnd begynte den å "bugge" i form av å lukke seg uten forvarsel - noe som er ganske kjipt når man har 10 vinduer eller mer oppe med "sessions". Har nå gått tilbake til IE som også kræsjer dersom vinduene blir 15+. Frustrerende ... Har også kjørt både Netscape og Mozilla, men har inntrykk av at flere nettsider absolutt ikke ser bra ut i de. Hadde håpet at Opera var det som skulle få meg til å slutte å bruke IE... :smile: "Frames-funksjonen" i Opera synes jeg forøvrig er genial! Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Hei! No kan ein også sende sms meldinger fra Opera nettleseren.. : http://www.nettavisen.no/servlets/page?sec...n=9&item=214280 (veit at ein kan sende gratis fra nettet etc..) Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Den 2002-05-15 10:27, int20h skrev:Har nå gått tilbake til IE som også kræsjer dersom vinduene blir 15+. Frustrerende ... Har også kjørt både Netscape og Mozilla, men har inntrykk av at flere nettsider absolutt ikke ser bra ut i de. Jeg har ikke hatt noe lignende problemer med IE siden Windows 98se... (lenge siden) Hvilken versjon bruker du? Lenke til kommentar
int20h Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Den 2002-05-15 11:24, DeejPhant skrev:Jeg har ikke hatt noe lignende problemer med IE siden Windows 98se... (lenge siden)Hvilken versjon bruker du? Bruker Windows 2k AS og IE6 med alle patcher og oppdateringer. Etter å ha åpnet 15+ lesere kan man risikere at IE ikke vil åpne flere nettsteder. Får kun ekkel feilmelding om at siden ikke finnes. I Opera har jeg aldri vært borti dette, men problemet er til gjengjeld større her fordi den plutselig kræsjer og ikke alltid åpner igjen der den slapp. Likte Opera veldig godt helt til dette oppsto. Lenke til kommentar
H-kon Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Last ned 6.02, Hilsen Opera Vi fikser en del bugs fra 6.01 Lenke til kommentar
int20h Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Opera 6.02 ble lansert i dag. Last ned her: http://www.opera.com/download/ Lenke til kommentar
hasund Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Opera kan også bruke systemressurser... Etter at jeg gikk over til Opera fra IE opplevde jeg langt oftere maskinen har for lite minne (da hadde jeg bare 64MB). Det skal sies at dette nok var min egen feil, den økte minnebruken skyldtes at jeg ofte har mange vinduer oppe- ettersom dette er veldig enkelt og praktisk i Opera. Man kan ha opp store mengder vinduer, og når du starter neste gang,ligger de klare. Man kan også lagre flere vindusoppsett. I tillegg kan man åpne alle bokmerkene i en folder på én gang, f.eks "mine frokostaviser", "mine togtitter-ressurser" osv. Den største fordelen er imidlertid den enkle, og raske navigasjonen (særlig frem og tilbake) med mus. Dette, i kombinasjon med hurtigtaster gjør knappene oppe til venstre overflødige. En annen ting er hvordan ulike søkemotorer er "bygget" inn i nettleseren. Den største ulempen er at man må ha en browser i bakhånd, ettersom ikke alle sider fungerer (bl. a. endel javascript-sider). Dette går egentlig greit. I tillegg kan Opera være treg på tunge sider med store mengder bilder og reklame, ettersom "tolkningsmotoren" (lesingen av sidene) ikke prioriterer tekst før bilder. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Anders Leipsland skrev (2002-05-14 14:56):en ting, Opera er ikke så fantastisk mye bedre hvis du ikke setter deg skikkelig inn i den. Den er ikke vanskelig å lære, men det er først når du har lært deg noen av featuresene at den virkelig viser at den er mer effektiv å bruke enn IE. Ikke mye bedre? På vilken måte da? Lenke til kommentar
hasund Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Hvis du ikke bruker litt tid på å lære deg/ venne deg til de nye funksjonene og bruke MDI-modus (flere vinduer innen ett hovedvindu), vil vinning kunne gå opp i spinning. Min samboer bruker IE og nekter å sette seg inn i Opera pga "overgangs-kostnadene". Endel er enkelt å lære, men det er også finesser som ligger "skjult". [ Denne Melding var redigert av: hasund på 2002-05-15 17:02 ] Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Den 2002-05-15 17:01, hasund skrev:Hvis du ikke bruker litt tid på å lære deg/ venne deg til de nye funksjonene og bruke MDI-modus (flere vinduer innen ett hovedvindu), vil vinning kunne gå opp i spinning. Min samboer bruker IE og nekter å sette seg inn i Opera pga "overgangs-kostnadene". Endel er enkelt å lære, men det er også finesser som ligger "skjult".<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: hasund på 2002-05-15 17:02 ]</font> Jaja. Enkelte burde bli fratatt musa si i ei uke, for aa tvinges til aa laere seg aa bruke grensesnittet ordentlig, synes naa jeg. Lenke til kommentar
steinih Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Det beste med Opera mener jeg at du finner under F12 knappen! "Refuse pop-up windows"!!!! /steinih Lenke til kommentar
BBC Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Den 2002-05-15 11:51, H-kon skrev:Last ned 6.02, Hilsen Opera Vi fikser en del bugs fra 6.01 Håper dere har fixet "bugen" som slettet alle mine favoritter i dag da... Korrekt avsluttet Opera, restart av W2K, starter opp Opera og får vite at startup-filene er korrupt og favoritt-listen er borte vekk. Heldigvis hadde jeg backup fra et par dager siden. Mistet bare noen få favoritter. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Mener dette er grunnet at opera.ini filen ikke lagres av og til. Heldigvis hadde jeg redigert denne fila i UltraEdit, som gir deg en backup-fil hver gang du gjoer en forandring. >ren opera.ini.bak opera.ini Vips, saa funker alt igjen! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Den 2002-05-14 15:28, synfault skrev: Quote: Den 2002-05-14 14:49, Cyrus skrev: Det er mange gode grunner: *snip* 4. Den er NORSK Altså at den kommer fra Norge, mener du? Dersom du mener at du får norsk språk, ville jeg satt det som et minus... Jeg unngår alle norske versjoner av programmer, spesielt under windows. Jeg har veldig dårlig erfaring med oversatte programmer, for ikke å snakke om norsk versjon av windows, som muligens er det mest tafatte jeg har sett på noen datamaskin. Kanskje det bare er meg... Ugyldig håndtak...hæ? Nei da du har fulstendig rett,Bruker kun engelsk.Kjetil Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Den 2002-05-14 16:35, blackbrrd skrev:gode grunner til å IKKE bruke opera:1a) den viser ikke ms-skreddersydde sider noe godt1b) mange sider er ms-skreddersydde <flame> har du prøvd opera? ikke det nei. Hvorfor uttale deg om noe du ikke har prøvd? Bruk Opera i 2 måneder FAST. Først da har du grunnlag til å uttale deg egentlig. Hvor mange program bruker du som er MDI? ingen? oi sann, da har du ikke lært deg ctrl tabbing noe bra og dermed greier du ikke å utnytte opera til sitt fulle. </flame> Forøvrig finnes det så godt som alltid alternative sider å oppsøke dersom en teit side ikke kan brukes i Opera. Eneste gang jeg fyrer opp Internet Explorer er når jeg skal bruke http://www.skandiabanken.no MEN, jeg skal innrømme at dårlig webdesignere ødelegger litt for Opera, men at noen ekstremt få sider ikke vises ordentlig i Opera er uvesentlig når man ser på fordelene. f.eks bookmarksene fungerere på. "add link to bookmarks"(ctrl-shit-t) er utrolig effektiv og en av mine favorittfeatures. La oss si at en person ramser opp 6-7 linker til webshopper som selger DVD-er. De må selvsagt bokmerkes. I Opera så vil jeg høyreklikke på linkene og velge "add link to bookmarks". I Internet explorer må man holde nede shift trykke på en link, alt tabbe seg tilbake, klikke på neste link osv. Det er vel ikke tvil om hvilken browser som er den mest effektive? "open window in background" er også utrolig kjekk. hmm, jeg burde fått lønn fra Opera Software pga all reklamen jeg gjør for dem :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå