Fosco Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Hei! Er det noen som har noen gode argumenter for att jeg skal bruke Opera, fremfor Internet Explorer? Microsoft hatere trenger ikke svare! Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Jeg bruker opera, og den håndterer css stilark bedre enn inet explorer. Ellers vil jeg si at den er en smule raskere på å loade sider du har besøkt før, samt sider du ikke har besøkt før. Den er litt "lettere", om du forstår hva jeg mener :smile: Bruker ikke så mye resurser. Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Mange tidlegare tråder på dette, men eg seier no likevel: Mouse-gestures. Lenke til kommentar
thorwb Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Quote: Den 2002-05-14 14:39, amd_guru skrev:Jeg bruker opera, og den håndterer css stilark bedre enn inet explorer.Ellers vil jeg si at den er en smule raskere på å loade sider du har besøkt før, samt sider du ikke har besøkt før.Den er litt "lettere", om du forstår hva jeg mener :smile:Bruker ikke så mye resurser. Veldig bra svar :smile: slik opplever jeg det også. Opera er generellt den raskeste browseren, men ulempen er på enkelte sider som itavisen.no, der virker det som om opera på død og liv skal hente ned all reklamen før den viser siden. Dette gjør at itavisen.no kommer opp tregere enn ie :sad: Ellers er opera klart raskere etter min oppfatning :smile: Lenke til kommentar
mosher Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Er meget enig med hva Amd_guru sa, dessuten så om du åpner flere vindu, så åpnes disse ikke på startlinja, men en egen linje i opera, oversiktlig og greit. Samt at download vinduet har en god del flere funksjoner enn IE. Du kan stoppe, resume, retransfer etc. Opera er klart raskere og lettere, en meget god konkurrent. Bruker bare opera jeg, ser ikke behov for IE lengre. Mosher'n Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 css, mouse-gestures (sinnsykt nyttig), enkel stopping av pop-ups, raskere, mye bedre png-støtte. Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Det er mange gode grunner: 1. Den er raskere, jeg synes værtfall det. 2. Den har innebygd: *Pop-up Killer *Download Manager *Epost Leser *Pluss mye mer... 3. Den har en del kjekke snarveier *Høyreklikk på musa + dra til venste =Tilbake til forige webside *Høyreklikk på musa + dra til høyre =Fram til neste webside *Høyreklikk på musa + dra til nedover =Åpner et nytt vindu 4. Den er NORSK 5. Et mye finerer utsende /Cyrus Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 14. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2002 Takker for mye fine svar :smile: Nå lastes Opera 6.01 ned! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Noen som vet hvorfor Opera som oftest bruker 4-6 sekunder på å stenge et vindu og vise "det neste"? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 en ting, Opera er ikke så fantastisk mye bedre hvis du ikke setter deg skikkelig inn i den. Den er ikke vanskelig å lære, men det er først når du har lært deg noen av featuresene at den virkelig viser at den er mer effektiv å bruke enn IE. Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Quote: Den 2002-05-14 14:53, borre skrev:Noen som vet hvorfor Opera som oftest bruker 4-6 sekunder på å stenge et vindu og vise "det neste"? Tror den venter på svar fra server'n den sender informasjon til. Tenker du på her på forumet? jeg merker det når jeg trykker på "send" knappen, samt når jeg vil "lese meldingen" jeg nettop postet. Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Nå er alle sider optimalisert for IE da... selv om du ikke finner problemer på de store sidene ettersom de helst vil kunne støtte alle browsere... Samt at browseren inneholder REKLAME!... Hvordan kan denne gjøre at brosinga går fortere når reklamebanneren må lastes? På ISDN og modem går jo sidene MERKBART treigere... Hvorfor BETALE for et par ekstra finnesser? Tweak heller exploreren _GRATIS_ Ettersom Opera er kjøres under windows... og i-explorer da allerede ER der... Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Jeg skulle lissom skrive alle argumentene for Opera som er kommet før her jeg da... ) Jeg liker særlig at den er raskere/ letter og download manager'n. I tillegg kan du starte å surfe på samme sted som sist, selv om den tryner! Også synes jeg den er sikrere enn IE... slipper å måtte laste ned (og sende info? Hmm? Hmm?) sikkerhetspatcher hele tida... Negativt er at det er enkelte sider som den har problemer med. Gå for Opera du! Anbefales! Lenke til kommentar
synfault Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Quote: Den 2002-05-14 14:49, Cyrus skrev:Det er mange gode grunner:*snip*4. Den er NORSK Altså at den kommer fra Norge, mener du? Dersom du mener at du får norsk språk, ville jeg satt det som et minus... Jeg unngår alle norske versjoner av programmer, spesielt under windows. Jeg har veldig dårlig erfaring med oversatte programmer, for ikke å snakke om norsk versjon av windows, som muligens er det mest tafatte jeg har sett på noen datamaskin. Kanskje det bare er meg... Ugyldig håndtak...hæ? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Opera er jo et Norsk firma, og det skader ikke å støtte dem framfor M$-kapitalistene i USA... (Selv bruker jeg IE. Er liksom for lat til å finne et alternativ) Lenke til kommentar
BBC Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Quote: Den 2002-05-14 15:02, amd_guru skrev:Tenker du på her på forumet? jeg merker det når jeg trykker på "send" knappen, samt når jeg vil "lese meldingen" jeg nettop postet. Ikke helt det nei... Gitt at jeg har vinduene "hardware.no" og "vg.no" oppe. Stenger jeg "vg.no" fryser vinduet i 4-6 sekunder før "hardware.no" kommer opp. Det er ikke bestandig det skjer, men egentlig alt for ofte! Lenke til kommentar
mosher Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Hmm, har du en pc med lite ram på f.eks, så vil det ta tid å hente fra virtual memory, dvs. harddsik. Om ikke så vet jeg sannelig ikke, min 266 med 90 mb ram på jobb sliter ikke med sånt. Mosher'n Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Quote: Den 2002-05-14 15:14, Pion_ skrev:Nå er alle sider optimalisert for IE da... selv om du ikke finner problemer på de store sidene ettersom de helst vil kunne støtte alle browsere...Samt at browseren inneholder REKLAME!... Hvordan kan denne gjøre at brosinga går fortere når reklamebanneren må lastes? På ISDN og modem går jo sidene MERKBART treigere...Hvorfor BETALE for et par ekstra finnesser? Tweak heller exploreren _GRATIS_Ettersom Opera er kjøres under windows... og i-explorer da allerede ER der... Det er jo bare et (1) reklamebanner, og den oppdateres ikke ofte nok til å sinke browsingen i noe større grad. De fleste websider har jo 4-5 bannere likevel. Dessuten minner Opera-reklamen meg stadig om at jeg må lese dagens "userfriendly".. :smile: Med Opera slipper du stort sett virus/sikkerhetshull som plager IE, og de færreste har kunnskap til å "tweake" IE til de finessene Opera har. Det skal vel også litt mer enn "tweaking" til for å få mouse-gestures i IE. -M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå