Empty Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Sitter i et nettverk med en D-Link DI-624 router og prøver å bli active i Dc++ men det funker bare ikke. Har fulgt denne guiden uten vellykket resultat. Har ikke installert firewall og disabla Windows firewall. Sitter med Telenor 2048k linje.. Hjelp ? Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Ja.. flere som har dette problemet ja... Har fulgt en lignende guide, men jeg får heller ikke til active mode i dc Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Du har husket å sette opp din eksterne IP i Connection Settings i DC++, så du ikke der skriver din lokale IP? XenZor Endret 3. oktober 2004 av XenZor Lenke til kommentar
Empty Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Jah, skriver den externe ip'en også. Skjønner ikke en dritt jeg... Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Din eksterne ip bytter hver gang du kobler av og på ADSL linja di. Husk å skrive inn den ip'en du har akkurat der og da når du åpner DC++. Det enkleste er jo da å sette opp en no-ip adresse så slipper du det. Husk åsså i skrive portnummeret i DC++ du åpnet i routeren... Lenke til kommentar
Empty Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Har også passet på å skrive inn riktig ip. Adsl'en står på nesten 24/7 her i huset så trenger ikke å tenke på ip'en. Tar gjerne imot flere innspill og mulig løsninger... Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) skaff deg thomson Speedtouch 510i jeg har ikke behøvd å gjøre noe med routeren/modemet for å bli active hadde ericsson d210i elns før, men da gikk det ikke Endret 4. oktober 2004 av Freeman84 Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Har du satt opp DC++ regel i firewallen også? Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Hvilket "modem" har du fått fra Telenor? I det siste har Telenor levert routere, og da må du forwarde porten både i routeren til Telenor og i Dlink routeren. Lenke til kommentar
Empty Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Jeg sitter med et Thompson Speedtouch 510 modem. Fant også ut hvordan jeg skal forwarde en port, får satse på at det funker nuh... Edit: Nå har jeg også forwarda en port i modemet, brukte denne guiden. Har sjekka at det er samme port, har sjekka at den externe ip'en er riktig osv osv... Skal innrømme at jeg er lite Endret 5. oktober 2004 av Empty Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 http://www.online.no/kundeservice/veiledni...apneporter.html Lenke til kommentar
Empty Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Har gjort akkurat som den guiden viser men kommer fortsatt ikke på som Active i Dc++. Må kansje bare innse at jeg ikke er ment til å henge som Active på Dc... Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Har gjort akkurat som den guiden viser men kommer fortsatt ikke på som Active i Dc++. Må kansje bare innse at jeg ikke er ment til å henge som Active på Dc... Kan du ikke ta noen screenshot's av router bildet? Kansje lettere å hjelpe da. Verd et forsøk hverfall. Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Har hatt akkurat samme problemet... gikk på online.no sine sider å fant en manual på hvordan jeg skal deaktivere routeren HELT i d modemet... trenger jo ikke den routeren uansett da jeg har egen ekstern router... vis du gjør d så vil modemet fungere BARE som et modem å ingenting annet... å du vil ikke trenge å forwarde noen porter som helst inne i modemets router... Da trenger du bare å åpne porter inne i routeren din... Kanskje knødd forklart men jeg håper dere forstår.... Lenke til kommentar
Empty Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Dette må prøves, rett etter jeg har finni den manualen. Du hadde vel ikke giddi å sett om du hadde finni den Fat_ASS ? Edit: Her er foresten screenshots av routeren og modemet: Dlink Router Thompson Modem Endret 7. oktober 2004 av Empty Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Edit: Her er foresten screenshots av routeren og modemet: Dlink Router Thompson Modem Login:pass hadde vært fint Lenke til kommentar
Empty Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Edit: Her er foresten screenshots av routeren og modemet: Dlink Router Thompson Modem Login:pass hadde vært fint login:pass ? Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 login:pass ? Linken er jo til passordbeskyttet FTP område... Lenke til kommentar
Empty Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Fy dæven å dum jeg er... Dlink Router Thompson Modem Der skulle linkene være i orden. MEGA Leif Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Dette må prøves, rett etter jeg har finni den manualen.Du hadde vel ikke giddi å sett om du hadde finni den Fat_ASS ? Her står d alt om hvordan man deaktiverer routeren i thomson 510i modemet..står også om hvordan man åpner porter å mye annet...bare leit litt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå