Dr. Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Lurer egentlig bare på om noen kan hjelpe meg med overklokking av en AMD athlon 2600+ barton prosessor. Det jeg lurer på er hvor mye jeg burde ha Vcore på når jeg har fsb'en på 185? Har testet litt men ville bare kjkke litt om hva andre folk har erfart? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Det er veldig individuelt fra cpu til cpu. Det er vel 1.65 som er default. Så er det bare å skru opp FSB'en til det butter, så øker du vcore ett hakk om gangen til ting er stabile, samtidig som du holder et øye med temperaturen. Med bare luftkjøling bør man holde seg under 1.9 Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 okey. Har Vcore'en på 1.750 nå på en fsb på 185 Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 okey.Har Vcore'en på 1.750 nå på en fsb på 185 Du trenger da ikke så mye til når du har 185 FSB! Det skal holde med default... Lenke til kommentar
wim Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Hva med AMD 64 (newcastle) ? Hva er default vcore ? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Hva med AMD 64 (newcastle) ? Hva er default vcore ? 1,5v Athlon XP Barton har vel 1,65v som standard. Prøv deg med standard 1,65v og øk FSB helt til det blir kræsj/PC starter ikke. Så setter du vcore opp litt. Innimellom bør du kjøre Prime95 Torture test f.eks, for å se hvor stabilt det er. Og så må du selvfølgelig hele tiden passe på minnet, hvis du kjører det synkront. Kombinasjon av høy FSB og stramme timings, kan få minnet til å stoppe overklokkingen. Så det er mye å passe på og sette seg inn i. Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 det funker dårlig med default Vcore på 185! Hvertfall med min cpu, eller kanskje det er psu'en. har en Q-Tec psu da Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 det er ingen som har nevnt 1,85v her. og hvis det var skrivefeil, og 1,65v blir for lite når du setter opp FSB, kan du prøve å sette vcore til 1,675/1,7/1,725. 1,85 er ihvertfall ganske mye, og kan være litt risikabelt. Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Det jeg mente var det å sette default Vcore med en fsb på 185Mhz Lenke til kommentar
*Titan* Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Hva med AMD 64 (newcastle) ? Hva er default vcore ? 1,5v Athlon XP Barton har vel 1,65v som standard. Prøv deg med standard 1,65v og øk FSB helt til det blir kræsj/PC starter ikke. Så setter du vcore opp litt. Innimellom bør du kjøre Prime95 Torture test f.eks, for å se hvor stabilt det er. Og så må du selvfølgelig hele tiden passe på minnet, hvis du kjører det synkront. Kombinasjon av høy FSB og stramme timings, kan få minnet til å stoppe overklokkingen. Så det er mye å passe på og sette seg inn i. min datamaskin vil ikke mer når jeg har cpu'en på 3440 MHz.. jeg har for tiden en Celeron ( ), så jeg vil ha mest mulig ut av prosessoren.. Orginalt er den på 2600 MHz, så jeg har jo overklokket den en del allerede.. hva burde vcoren være på her, og holder luftkjøling? Endret 4. oktober 2004 av *Titan* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå