Gå til innhold

Kjøpe ny pc nå?

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg ny datamaskin. Oppsettet jeg lurer på er:

*A64 3200+

*Radeon 9800pro

*1024mb ram

*200gb

Dere tar sikkert tegninga, altså en ganske bra maskin. Vet at skjermkortet ikke er high end, men jeg tror det holder til CS, Doom3 og HL2. Dog ikke beste grafikk.

Spørsmålet mitt er Kjøpe nå, eller vente? Isåfall på hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tenkt å kjøpe meg ny datamaskin. Oppsettet jeg lurer på er:

*A64 3200+

*Radeon 9800pro

*1024mb ram

*200gb

Dere tar sikkert tegninga, altså en ganske bra maskin. Vet at skjermkortet ikke er high end, men jeg tror det holder til CS, Doom3 og HL2. Dog ikke beste grafikk.

Spørsmålet mitt er Kjøpe nå, eller vente? Isåfall på hva?

Det oppsettet holder godt til de nye, beste spillene, men ikke helt optimalt, som du sier.

Det du isåfall bør vente på (hvis du har tid til det), er at X700 eller aller helst 6600GT blir tilgjengelige for billige Amd-oppsett

Det betyr å vente til enten:

1. Disse kortene kommer til AGP-port

2. S939-prossessorene blir mindre og billigere

eller 3. Det kommer hk med PCIe til s754)

Endret av smeboe
Lenke til kommentar
har du en maskin som duger, kan man vurdere å vente på at 939-plattformen skal bli billigere, og pci-e skal komme for fullt...

Men man kan vel oppgradere i februar mars, når Nforce4 har kommet ut for fullt. ER det ikke muligheter for pci-e ¨på Nforce4 kortene, eller tar jeg feil... ;)

Lenke til kommentar

Hvis du mener det oppsettet pr dags dato er mer enn godt nok til ditt bruk (og du vil ha ny PC NÅ!), så er vel d ikke noe poeng i å vente. Oppgraderer du i mars eller noe så er jo det du har ventet på ikke like bra lenger :)...Men dette er noe hver og en må vurdere selv..er ikke noe fasitsvar på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...