Vonbo Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Hvordan kan jeg sjekke om jeg har lastet ned en fil med "wget" eller ikke? Dersom filen ikke blir lastet ned skal jeg skrive ut "at det ikke gikk". I et bash-script. Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Sjekk om den nedlastede filen eksisterer EDIT: Minileif Endret 3. oktober 2004 av kr1570ffz0r Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Jeg vil tro at wget flagger feil med returkoden, som du kan sjekke med $?. Lenke til kommentar
burre Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) man test er kjempefin. [ -f fil ] && echo hei returnerer hei dersom fil finnes [ ! -f fil ] && echo hei gjett hva ellers så er $? uvurderlig som postet over. Kun sjekk på fila kan gi ok på halvlasta fil wget <url> ; [ $? == 0 ] && echo hei edit : Glemte at det enkleste er : wget <url> && echo hei Burre Endret 7. oktober 2004 av burre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå