Helloo Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Jeg er ny på dette med videokamera, men jeg trenger et bra kamera til max 2000,- kr. tips? Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Det måtte bli å gjøre en god brukthandel. Seriøst, man får ikke gode, ubrukte videokameraer til 2000 kroner. Lenke til kommentar
Helloo Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Hvis jeg kjøper det på elkjøp til 1495,- da? (Link) Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Koster ikke det 2495, da? Jeg har uansett ikke peiling på den slags kameraer. Hi8 trodde jeg var ute for lengst, men det kommer vel mer an på hva man skal bruke kameraet til. 1500 kroner høres skrekkelig lite ut selv for et Hi8-kamera, men du kan sikkert filme noe med det. Du bør uansett finne frem noen anmeldelser eller noe som kan gi deg litt innsikt, eller vente på noen som har litt peiling på slike lavpriskameraer, for noe sånt ville ikke jeg turt å kjøpe. Men så er jeg kresen og overforsiktig. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Som nevnt over, så får du ikke videokamera i OK kvalitet til den prisen. Ihvertfall ikke om du skal ha miniDV kamera. Hi8 og eldre analoge formater er ikke stort å satse på. Minste prisen å begynne på er 4000 kr, og til og med da er de ikke mye å satse på. Sorry..men sånn er det bare!! AKIRA Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Om du skal ha et enkelt kamera til grei bruk så er bør du kjøpe et billig MiniDV-kamera. Alt annet, Hi8-, VHS-C- eller (grøss og gru) flash-minne-baserte kameraer gir deg rett og slett hverken funksjonalitet nok eller kvalitet nok. Om du ikke setter store krav, så kjøp et kamera til under 4000,- som er minidv, som du synes ser best ut. Sony's DCR-HC14 burde være et godt begynnerkamera etter min mening. Lenke til kommentar
Helloo Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 kosta 2495,- ja.. skrev feil. Skal ikke bruke det til annet enn lek, ferie og diverse annet småtteri... Så lenge jeg kan se det på tv'n med grei nok kvalitet går det bra. Kan jeg kjøpe dette kameraet da? Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Skal ikke bruke det til annet enn lek, ferie og diverse annet småtteri... Så lenge jeg kan se det på tv'n med grei nok kvalitet går det bra. Kan jeg kjøpe dette kameraet da? Ja, så lenge bruksområdet er så begrenset. Men glem videoredigering på PC, da bør (jeg mener "må") du kjøre mini DV. Men til alminnelig videopptak så duger dette. Ettersom du er på forum Digitale bilder, foto og video>videokamera så er likevel dette ikke det beste stedet å diskutere analoge videopodukter. Lenke til kommentar
Helloo Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Så hvor mye må jeg betale på det MINSTE for å få et kamera som kan redigeres på data, og har helt ok kvalitet? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Les posten til Alastor. AKIRA Lenke til kommentar
Helloo Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Ok, greit.. EDIT: Får en Aiptek DV4100 til 2000,- Er dette noe å satse på? Kjøper kanskje i morgen, så håper på raskt svar... Endret 4. oktober 2004 av Helloo Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Det er ikke noe noen her vil anbefale. Det er ikke et DV kamera engang. I alles hensyn så er det et leketøy, knapt nok det. Som nevnt flere ganger her nå, minste pris for et nytt ok miniDV kamera er 4000 kr. Du kan gå på qxl/ebay og kjøpe noe brukt, der kan du kanskje gjøre et godt kjøp. AKIRA Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Ok, greit.. EDIT: Får en Aiptek DV4100 til 2000,- Er dette noe å satse på? Kjøper kanskje i morgen, så håper på raskt svar... Om du kjøper det, så garanterer jeg deg at du blir misfornøyd. Det finnes rett og slett ikke kameraer med godkjent videokvalitet til under 2000,-, og Hi8-kameraer og denslags er rett og slett for store, for avlegse og for tungvindte. Har du ikke nok til MiniDV, så spar. Hvis ikke kan du like gjerne gi bort pengene da å kjøpe billigcam vil være å hive penger ut av vinduet. Lenke til kommentar
Helloo Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Det kameraet skulle jo koste 4500,- nytt da, men får det brukt.. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Den Aiptek-saken koster et sted mellom 1000-1500kr nytt. Skal du bare ha noe superbillig som kan filme, kjøp noe av de andre jalla-kameraene på QXL. Lenke til kommentar
Helloo Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Jaja.. kjøper for 2500-3000,- på elkjøp jeg...... Lenke til kommentar
Helloo Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 BTW: Er det helt umulig å kunne redigere filmer med et Hi8 cam på pc? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Nei absolutt ikke, men da trenger du feks pinnacle studio 9 AV/DV som koster mellom 1000,- og 1500,-. Da får du alt du trenger til å redigere. Lenke til kommentar
Helloo Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Hvor får jeg tak i det hen da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå