Gå til innhold

Vil ikke starte opp etter boot screen :(

Anbefalte innlegg

Hei!

Beklager om dette er postet i feil forum, men jeg fant ingen andre som passet noe bedre. Idag bestemte jeg meg for å installere Windows XP Home edition på nytt, fordi windowsen hadde begynt å oppført seg merkelig. Jeg satte jo inn cd'en og kom i gang med installasjonen, men etter en restart skjedde det noe. Etter at boot screenen er ferdig å laste så restarter maskinen seg bare, og jeg får ikke formatert harddiskene. Jeg har to harddisker på 80 GB hver, som kjører i raid. Er det noen som har opplevd lignende problem eller har svaret på hvordan jeg fikser dette?

Alle svar mottas med takk :)

Endret av TimmyTheRapboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skulle jeg gjerne ha gjort om jeg hadde fått muligheten til å boote opp windows. Har prøvd å boote fra cd'a også, men det samme skjer. Om jeg forklarte litt dårlig ovenfor så mente jeg at maskinen restarter seg etter at "denne" har lastet ferdig:

01s.jpg

Dette skjer hver gang. Derfor får jeg ikke innstallert på nytt. Må nok få formatert harddisken på en måte.

Endret av TimmyTheRapboy
Lenke til kommentar

Vel. Det viste seg at jeg måtte endre hvilken enhet som skulle boote først. Floppy stod først, men endret til cd-rom. Første gang jeg prøvde dette så gikk det ikke, men fikk det nå til endelig :) Men har et litt annet problem nå da. Når installeringen fortsetter og jeg velger at den skal installere windows så får jeg opp en feilmelding om at maskinen ikke finner noen harddisk :hrm: Har sett mange andre som har problem med å finne sine S-ATA harddisker også. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...