epiktet Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Hei! Jeg har en laptop og et trådløst nettverk. Som backup-enhet til viktige filer bruker jeg en Maxtor ekstern harddisk som jeg kobler via firewire (kan også kobles via USB). Istedet for å måtte herje og koble denne til laptopen hver gang jeg skal kopiere over filer, kunne jeg tenke meg å sette denne harddisken direkte inn i det trådløse nettverket, slik at jeg kunne gjemme den unna i et skap eller noe. Kikket litt på 3Com's OfficeConnect Print Server, men vet ikke om denne støtter andre enheter enn printere. Noen som har gjort dette og som har tips om hva slags gadget man trenger? Vet at ASUS har et wlan hd kabinett, men siden jeg allerede har kjøpt harddisk, vil jeg helst bruke dette. Terje Endret 3. oktober 2004 av epiktet Lenke til kommentar
epiktet Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 kjører denne tråden til topps en ekstra gang i tilfelle noen som har peil/erfaring ikke har sett den. T Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 asus wl500g router har usbkontakt og mulighet for tilkobling av ekstern harddisk. Det blir da laget en ftpserver som du kan nå via trådløst nettverk. Lenke til kommentar
arnebellinda Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Har selv Asus wl-500 og det går ann og tilkoble f.eks en ekstern disk på denne.. Men problemet er at det blir for treigt. Mener det kun er usb 1.0.. Du vil uansett ikke være i næreheten av hva du oppnår med firewire på pc'n.. Lenke til kommentar
werwer Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Det blir kanskje litt fjernt fra det du ser for deg, og litt dyrere, men hva med en til pc? Man får jo brukte og brukbare pc'er til tusenlappen, og nye til 3000... Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hei! Jeg har en laptop og et trådløst nettverk. Som backup-enhet til viktige filer bruker jeg en Maxtor ekstern harddisk som jeg kobler via firewire (kan også kobles via USB). Istedet for å måtte herje og koble denne til laptopen hver gang jeg skal kopiere over filer, kunne jeg tenke meg å sette denne harddisken direkte inn i det trådløse nettverket, slik at jeg kunne gjemme den unna i et skap eller noe. Kikket litt på 3Com's OfficeConnect Print Server, men vet ikke om denne støtter andre enheter enn printere. Noen som har gjort dette og som har tips om hva slags gadget man trenger? Vet at ASUS har et wlan hd kabinett, men siden jeg allerede har kjøpt harddisk, vil jeg helst bruke dette. Terje http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=38831 Ikke trådløs, men dersom du kobler den til en annen nettverksduppeditt, så burde det funke greit. Lenke til kommentar
jib Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Dette burde ikke være noe problem. Antar du har en vanlig switch/router med en 100mbit-port ledig, så da trenger du en Linksys NSLU2 som er en enkel NAS-boks (Network Attached Storage) samt en USB2-boks å putte HDn din i. NSLU2 er også litt kul fordi den kan moddes, sjekk http://www.batbox.org/nslu2-linux.html Lenke til kommentar
hemo Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Dette blir kanskje litt OT, men: Blir ikkje eksterne USB2-disker i plastkabinett ganske varme? Eg har sjølv nokon litt eldre Maxtor-disker som har ein tendens til å bli varme ved full last over lengre tid... Smelter disken eller kabinettet, kanskje? Elles er jo den Linksys Network Storage Link kjekk! Finnes det alternative eller nyare produkt med same eigenskapar? Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Dette blir kanskje litt OT, men:Blir ikkje eksterne USB2-disker i plastkabinett ganske varme? Eg har sjølv nokon litt eldre Maxtor-disker som har ein tendens til å bli varme ved full last over lengre tid... Smelter disken eller kabinettet, kanskje? Elles er jo den Linksys Network Storage Link kjekk! Finnes det alternative eller nyare produkt med same eigenskapar? Benytter selv en ekstern harddisk i denne i kombinasjon med Maxtor 80 Gb. Den er laget i alluminium og slipper jo varmen rett gjennom. Fungerer faktisk så flott at jeg kjøpte to av dem (kjekt å ha). At kabinettet blir varmt på utsiden er jo hele hensiktet. Lenke til kommentar
epiktet Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Alright! Linksys var akkurat greia jeg var på jakt etter. Takk for tips! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Vil jeg med en slik Linksys sak få tilgang til filer på en ekstern HD via xbox uten at pc er i bruk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå