Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ekstern harddisk i trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en laptop og et trådløst nettverk. Som backup-enhet til viktige filer bruker jeg en Maxtor ekstern harddisk som jeg kobler via firewire (kan også kobles via USB).

Istedet for å måtte herje og koble denne til laptopen hver gang jeg skal kopiere over filer, kunne jeg tenke meg å sette denne harddisken direkte inn i det trådløse nettverket, slik at jeg kunne gjemme den unna i et skap eller noe.

Kikket litt på 3Com's OfficeConnect Print Server, men vet ikke om denne støtter andre enheter enn printere.

Noen som har gjort dette og som har tips om hva slags gadget man trenger?

Vet at ASUS har et wlan hd kabinett, men siden jeg allerede har kjøpt harddisk, vil jeg helst bruke dette.

Terje

Endret av epiktet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har en laptop og et trådløst nettverk. Som backup-enhet til viktige filer bruker jeg en Maxtor ekstern harddisk som jeg kobler via firewire (kan også kobles via USB).

Istedet for å måtte herje og koble denne til laptopen hver gang jeg skal kopiere over filer, kunne jeg tenke meg å sette denne harddisken direkte inn i det trådløse nettverket, slik at jeg kunne gjemme den unna i et skap eller noe.

Kikket litt på 3Com's OfficeConnect Print Server, men vet ikke om denne støtter andre enheter enn printere.

Noen som har gjort dette og som har tips om hva slags gadget man trenger?

Vet at ASUS har et wlan hd kabinett, men siden jeg allerede har kjøpt harddisk, vil jeg helst bruke dette.

Terje

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=38831

Ikke trådløs, men dersom du kobler den til en annen nettverksduppeditt, så burde det funke greit.

Lenke til kommentar

Dette blir kanskje litt OT, men:

Blir ikkje eksterne USB2-disker i plastkabinett ganske varme?

Eg har sjølv nokon litt eldre Maxtor-disker som har ein tendens til å bli varme ved full last over lengre tid... Smelter disken eller kabinettet, kanskje?

Elles er jo den Linksys Network Storage Link kjekk! Finnes det alternative eller nyare produkt med same eigenskapar?

Lenke til kommentar
Dette blir kanskje litt OT, men:

Blir ikkje eksterne USB2-disker i plastkabinett ganske varme?

Eg har sjølv nokon litt eldre Maxtor-disker som har ein tendens til å bli varme ved full last over lengre tid... Smelter disken eller kabinettet, kanskje?

Elles er jo den Linksys Network Storage Link kjekk! Finnes det alternative eller nyare produkt med same eigenskapar?

Benytter selv en ekstern harddisk i denne i kombinasjon med Maxtor 80 Gb.

Den er laget i alluminium og slipper jo varmen rett gjennom. Fungerer faktisk så flott at jeg kjøpte to av dem (kjekt å ha). At kabinettet blir varmt på utsiden er jo hele hensiktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...