genetex Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 hallo, en kompis overklokker rett fra bios, er dette vanlig?effektivt? og jeg med en "ferdig" HP maskin vil dette funke med meg eller er bios låst? takker for alle svar! Lenke til kommentar
PcT Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Ta å sjekk om det funker da klokk den og se om det funka med et program som for eks. CPU-Z Endret 3. oktober 2004 av PcT Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 hallo, en kompis overklokker rett fra bios, er dette vanlig? Er det så mange andre måter å gjøre det på da? Har bestandig gjort det i bios jeg. Lenke til kommentar
genetex Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 ja jeg vet ikke jeg, er helt ny her.. Lenke til kommentar
PcT Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Finnes andre ting som uGuru OC for eks. Lenke til kommentar
Frostax Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 har et nytt msi k8n neo2 platinum. det fulgte med et kjekt lite program der du kan overvåke de forskjellige temperaturene, og bestemme hvor høyt de kan gå før det kommer alarm på overoppheting. og på den andre siden av skjermen kan du stille cpu fsb, vcore og litt forskjellig.. var 3-4 forskjellige instillinger som ble målt med volt hvertfall.. husker ikke hva det var jeg.. men hvertfall. fsb står til vanlig her på 200mhz, og da ser jeg oppe på skjermen at cpu har en frekvens på 2200ca. setter jeg den opp til 220mhz og trykker på ok ser jeg den stiger til ca 2350.. veldig enkelt og funksjonelt program hvertfall:) Lenke til kommentar
genetex Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 ja men er det mulig å overklokke fra bios og er det effektivt?det er det eneste jeg lurer på Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 1. Ja 2. Ja. Men det er selvfølgelig varierende hvor mye man kan overklokke en prosessor.. Lenke til kommentar
Frostax Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 det er korrekt. kommer an på hvor mye hovedkortet støtter, og hva som er sunt for hardwaren seff.. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Jeg husker jeg klokka min gamle Pentium 166MHz til 200MHz ved å flytte rundt på jumpere på hovedkortet (ble forsåvidt ikke så stabil, men hva kan man vente av en så gammel skraphaug ) Men på moderne hovedkort så er overklokking fra BIOS det vanligste.. Noen hovedkort (blandt annet Abit sine med uGuru ihvertfall) kan også klokkes fra operativsystemet. Lenke til kommentar
Frostax Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 stemmer. Corecenter heter programmet som fulgte med mitt msi k8n hovedkort.. meget enkelt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå