Gå til innhold

hvordan endre f: til c:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg måtte ta ut IDE-disken og installere XP på SATA-disken utan IDE-disken i for å få SATA til C:\

Maskina vil vel legge den første disken som C, men det virker som den setter IDE foran SATA. Eg kunne ikkje berre ta ut IDE-disken og boote sidan eg ikkje kom noko vei, måtte formatere først. Var eit ork, men det funka :p

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Du kan endre stasjonsbokstaver på Windows ved å gjøre dette:

Start-->Høyreklikk på Min Datamaskin-->Velk Behandle-->På menyen til venstre går du på Diskbehandling.

Her høyreklikker du på den partisjonen du ska endre stasjonsbokstav på ved å høyreklikke på den og velge Endre stasjonsbokstav og baner.

Jeg anbefaler å ikke gjøre dette med partisjoner som har innstallert programvare på seg for det vil resultere i at det ikke virker lenger. Gjør du det med Windows-partisjonen vil den i enkelte tilfeller ikke boote opp du må innstallere på nytt.

Lenke til kommentar

Kan visst ikke endre på systemdrive sin stasjonbokstav. Tror jeg bare trekker ut ide'drivene og installerer på nytt, for å så putte inn IDE'driverene igjen. Deretter partisjonerer jeg med PM. Er vel den enkleste og beste løsningen ettersom det er systemdrive som skal endres på.

Lenke til kommentar
Kan visst ikke endre på systemdrive sin stasjonbokstav. Tror jeg bare trekker ut ide'drivene og installerer på nytt, for å så putte inn IDE'driverene igjen. Deretter partisjonerer jeg med PM. Er vel den enkleste og beste løsningen ettersom det er systemdrive som skal endres på.

:yes: Eneste sikre måten det ja hvis du ønsker noen som helst forhåpninger om en bootbar windows installasjon etterpå , med en registry som funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...