Gå til innhold

Min første worklog! Mini-kasse

Anbefalte innlegg

Har tenkt å lage en tre kasse, med et mini-atx system, derfor navnet mini-kasse.

Har tenkt å gjøre det slik:

Ovenfra

Fra siden

Vet ikke helt mål ennå, trenger litt hjelp, er ikke sikker på omd et vil funke, vil helst at det skal være stort nok til minnye pc som er vanlig atx, vet ikke hvor mye jeg trenger da, og hvordan de er med hullene, om de er like eller om mini atkx har helt annerledes, men kan vel kjøpe et hk brett når jeg får ny pc, og bare skjære et stort hull istedenfr et hul til hver ting.

Skal begynne så mått i dag med å få alt på plass, i morgen blir det vel å kjøpe lakk og mer planker hvis ikke jeg finner noe, noen som vet hvor jeg evt kan skaffe et gratis hk og cpu, og kansje noe annet stæsh som er bedre enn det jeg har? Kansje noe annet gratis hvis det går, skal bare brukes til surfing og heeeelt enkle spill som nes og gba emulator.

Evt hvordan jeg kan få det mindre.

Specs:

Intel celeron 250mhz

Geforce 2 mx400

Hk av ukjent merke, så ut som et asus på fargen, glemte ofc å kjekke før jeg skrudde skiten fra hverandre, og nå er vanige kabiss i smådeler.

Wd 10gb ide av ukjent rpm

Så kritereier til ting som jeg kan få gratis, evt gode plasser å lete, eller noen i stavanger område som har noe søppel, eller noen i stavanger område som har noe billig, som en intel pentium II med hk til en rimelig penge eller noe i den duren, alt av deler bedre en det som er motas med takk, eller hvis det ikke er så fryktelig dårlig litt cash.

Hørte en her osm fant ei server kasse i elkjøp boss, kansje ta seg en søndagstur dit? :)

Tviler på denne blir så populær da det fins hundrevis av tre kasser fra før av.

Men hadde vært gøy med litt feedback. :)

edit: Dette virker kansje som en tråd som hører hemme på casemods, men jeg har fakktiskt begynt så smått. Med å kappe og sånt og finne frem saker.

Endret av hba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Sorry, ingen update, men har tenkt å la det ligge til jeg får den nye pcen, tenkte jeg skulle bruke det til den nye og men det er for lite, så gadd ikke mer, fikk satt på plass psu, hd, floppy og nesten hk. Det som mangla var litt med hk, finne en løsning til cd/dvd, tror jeg har det nå, og sette opp vegger.

Har tenkt å lage sånn at floppy, cd-rom etc skal ha "tre frontpaneler", tenkte jeg skulle skjære sånn halveis og lage hull til den som går ut når du trykker utløs, den man setter cden på, og lime på det jeg skjærte ut, og skjære ut en firkant og lime den på knappen, tenkte også å male hele driten innvendig med uv maling, og sette inn uv kabelstrømper uv vifter og lys, og uv lys ofc og lage plass til vannkjøling jeg kjøper til jul, tenkte enten tt bigwater eller skrue blokk, bilradiator, eheim pumpe(vet ikke hvilken men disse virket bra) og hjemmlaga vanntank, eller en billig en. Dette lager jeg egen worklog til, pappa jobber på aker så utstyr som borr lodde bolt er det ikke mangel på :D.Tenkte å ha en 120mm vifte over cpu og en duct som jeg tror man kaller det. Bare å glede seg, kjøper når 3500+ har blitt billigere eller når det kommer billigere cpuer til s939, har satt opp et opsett her., vær snill og se gjenom og si ifra hvis dere har noe dere ville endra på. Tenkte å bruke et sånt lian li hobedkort brett. Btw noen som vet om en worklog der en har laget vanntank selv? Evt ustyr jeg trenger til heimlaga vannkjøling, hjelp mottas med takk!

Ble en lang post dette her. Gleder meg til å starte!

Btw er det vits å vente? Hvordan kan 3500+ være så god den har jo samme specs som 3200+. :hmm:

Lenke til kommentar

Tror jeg glemte å si at jeg skal ha plexi lokk, som jeg ska feste me sånne greier man før i sløyden sånne greier som er på små kister. med netting, det blir fet å se neri der når det er mørkt, skal ofc ha bryter sånn at jeg ikke blir forstyrra når den ikke skal se pen ut. ;)

Lenke til kommentar

Vet ikke, ja men det er vanskelig, får det ikke til, anskelig å lage komponentene, og så når jeg skal dra ei linje og feste den sånn at ting blir 3d så fester den seg bnare feil plass blir gal, pluss at jeg har paint skills, så da er det jo enkelt. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...