ZombieBobie Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Hei, har en laptop her som det er sølt vin på. Skrudde ut harddisken og prøvde å putte den inn i en annen laptop, men den nye laptopen kan ikke finne den. Er det noen som vet om et "harddisk recovery" sted i Oslo som har åpent på mandag? Mvh, Lise Marie Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Don`t drink and nerd dude Lenke til kommentar
hellfury Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Hei, har en laptop her som det er sølt vin på. Skrudde ut harddisken og prøvde å putte den inn i en annen laptop, men den nye laptopen kan ikke finne den. Er det noen som vet om et "harddisk recovery" sted i Oslo som har åpent på mandag? Mvh, Lise Marie Ibas? (ligger i Kongsvinger da men..) (edit: la til en "r" i Kongsvinger ;-)) Endret 3. oktober 2004 av hellfury Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 En annen ting du kan teste er å sette den inn i en stasjonær pc. Ved hjelp av Adapter HD 2,5"-3,5", for å koble 2.5" disk på 3.5" kontroller Uansett, lykke til. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Eg hadde samme problem, og fekk løyst det ved hjelp av denne: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=117855&cks=PRL I tillegg får ein då ein kjekk ekstern bisk. (Vovv-vovv?) Endret 3. oktober 2004 av nmedaas Lenke til kommentar
jingt Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Hei, har en laptop her som det er sølt vin på. Skrudde ut harddisken og prøvde å putte den inn i en annen laptop, men den nye laptopen kan ikke finne den. Er det noen som vet om et "harddisk recovery" sted i Oslo som har åpent på mandag? Mvh, Lise Marie Ibas? (ligger i Kongsvinger da men..) (edit: la til en "r" i Kongsvinger ;-)) ibas? det er jo rådyrt da Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 ok, får se om jeg får tak i en slik omformer. Har fått med meg Lise Marie's harddisk hjem og får resten av laptopen i morgen, så får se hva som kan berges. Spørs om hovedkortet er kortsluttet og dermed tatt med seg diverse komponenter i samme slengen. Skal skru den opp og få tørket den skikkelig. Hvis den fortsatte ikke fungerer så får man vel prøve å "vaske" den med vann... hehe... litt av et prosjekt... Det viktigste er derimot harddisken, så om noen har noen andre forslag / vet om noen firmaer som driver med harddisk berging (av harddisker som har vært våte/brent osv), så taes det i mot med takk. -ZB Lenke til kommentar
Octavian Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 som nevnt tidligere er ibas et firma som ordner med slike ting. de henter ut dataer fra hardisker som har vært i brann osv. men det er neppe gratis. de driver også med sikker sletting av data. de samarbeider forøverig med Norman www.ibas.no www.norman.no Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 ok, sender en mail til ibas og hører hva det koster. Takk Lenke til kommentar
qwert Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) ok, sender en mail til ibas og hører hva det koster. Takk IBAS tar 3500,- for analysen (dvs. finne ut hva som er galt, samt et overslag over hva som kan reddes). Deretter koster det *minst* like mye for selve datarekonstruksjonen. Edit: Skrivefeil Endret 3. oktober 2004 av qwert Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 ai caramba... Lenke til kommentar
Octavian Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 alternativt kan du gå på elkjøp i pc reperasjonsdelen og si at det er noe galt med disken din, si fks at du ikke finner den i windows, og at du tror det er noe galt med den, IKKE si at det er vann \ fukt skader. så lar du de ta en titt på den. si fks at øvere grense for reperasjoenen er 500,- så sier han det han sier, eller får fiksa det. si også at du gjærne vil ha ut fks mine dokumenter, så kan han jo prøve og koble den opp og sjekke. Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 yep..tenkte jeg skulle høre med henne om servicegarantien har gått ut hos Dell...hehe... går jo an å alltids sende den inn og bare si at den ikke fungerer...ikke helt moralsk riktig da men ..får se hva hun sier..er jo opp til henne kjenner en kar som jobber i serviceavdelingen på elkjøp, så kanskje han kan dra i noen tråder her og der -ZB Lenke til kommentar
Octavian Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) om du har forsikring hos elkjøp er det jo null problem, vet ikke om dell har samma "kast i bakken" forsikring. men om de har det, og du har det, så kan du jo i teorien kaste den ned trappen for så og si du mista den i gulvet. men det må du for all del ikke gjøre. vær oppmerksom at det er forsikrings juks eller hva det heter, og ikke lovlig. merk, dette er bare rare tanker jeg får noen ganger, og de burde ikke følges. jeg tar ikke noe ansvar for om det går galt, hvis noen skulle forsøke seg... Endret 3. oktober 2004 av Octavian Lenke til kommentar
slettet Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Trur ikkje det er lurt å levere inn disken på service om du vil redde innhaldet på den.. Innholdet blir (omtrent uten unntak) sletta, sjølv om du gjer beskjed om at du vil ha ein kopi av det.. Eg leverte inn ein iBook som ikkje starta opp, og då skrudde eg ut disken fyrst for å være sikker... Lenke til kommentar
slettet Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 om du har forsikring hos elkjøp er det jo null problem, vet ikke om dell har samma "kast i bakken" forsikring. men om de har det, og du har det, så kan du jo i teorien kaste den ned trappen for så og si du mista den i gulvet. men det må du for all del ikke gjøre. vær oppmerksom at det er forsikrings juks eller hva det heter, og ikke lovlig. Offtopic: Jo. Det er ein grunn til at prisen på den forsikringa aukar meir enn prisindeksen gjer.. Eg har nettopp kjøpt kjøleskap, vaskemaskin og oppvaskmaskin, og den "totalforsikringa" var ganske mykje dyrere no enn i fjor.. Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 nå viser det seg at hun har forsikring for "Rekonstruksjon av video, datalagre etc" på opptil 10000kr uten egenandel...(hun driver med filmredigering osv, så da). det er sweet...hehe... da blir jo plutselig IBAS en god mulighet Takk for all hjelp, -ZB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå