Gå til innhold

Shuttle SN45GV2 og kjøling.

Anbefalte innlegg

Etter å ha fundert en del har jeg kommet til at jeg vil kjøpe en Shuttle SN45GV2.

Maskinen skal være til "vanlig" bruk og ikke så mye til spilling.

Jeg skal ha et enkelt vifteløst skjermkort.

Men jeg ønsker en løsning som er så stille som det er mulig.

Har planer om å sette inn en XP-M (2400 eller 2500).

Bør jeg skifte ut standardviften som er med i kjølesystemet ( med f.eks. Papst 12db), eller går SN45GV2 så stille i utgangspunktet at det ikke er nødvendig??

Hvilken erfaring har dere??

:hmm::hmm::hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ville byttet standar vifta visst jeg var deg. evt montere en ekstra på utsiden bak og kjøre begge på 7volt f.eks.

selv gjorde jeg det på en SN41G2 og ble veldig fornøyd med resultatet og tempraturen. og kjører du en mobil cpu blir det jo bare enda bedre! :)

ellers vil jeg anbefale deg og bytte viftene på psu'n og kanskje northbridge også, ettersom dette er de største syndebukkene. i denne tråden diskuterer de akkurat dette problemet. jeg er ikke 100% sikker på dimensjonene i disse nye psu'ene men kanskje disse viftene passer? evt kjøre de også på 7 volt visst det blir kjølig nok!

lykke til.

Lenke til kommentar

Ikke bytt med Papst 12db. Jeg gjorde det, og nå er temperaturen 60 c. Prøv å stoppe viften med en pinne eller noe, og hør etter hvor mye det bråker, fordi (jeg mener, er ikke sikker) det er viften på strømforsyningen som er syndebukken. Hvis du kan mekke litt, bør du se i denne http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=308066&st=0 tråden etter ideer.

Jeg gjentar: IKKE BYTT MED PAPST 12 DB, DET BLIR FOR VARMT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...