Don Juan Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) På mitt nye hovedkort har jeg en "4-pin ATX 12V Power Supply connector". Den står ved siden av den vanlige 20-pin power supplyen. Disse står nærme cpuen. Hva gjør denne "4-pin ATX 12V Power Supply connector" for noe? Jeg kjørte fint pcen uten å bruke denne. Og har Thermaltake Silent strømforsyning 410W en slik tilkobling? Endret 3. oktober 2004 av Naitsan Lenke til kommentar
Musty Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 den sørger for at cpuen får den strømmen den bør ha. Du MÅ ikke ha den koblet i, men da kan det være at maskinen blir ustabil siden cpu ikke får nok strøm.. på den psu du spør om står det: "Application for AMD™ og Intel® ATX 12V", så ja den har den kontakten... Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Flottings for svaret Så jeg har amd, det betyr også at amd kan bruke denne 4 pings kontakten? Eller er det bare intel som har slikt? (pga "Application for AMD™ og Intel® ATX 12V") Lenke til kommentar
Musty Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 det var intel som begynte å bruke den, den ble bedre kjent som "p4-kontakten"... etterhvert har også amd begynt å bruke den, så nå er det stort sett standard å bruke den.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 For å være litt mer nøyaktg: Den vanlige ATX kontakten ble ikke designet for å levere mye strøm på 12V. Da P4 ble introdusert ble det gjort noen systemforandringer som medførte at behovet for strøm på 12V økte betydelig. Hvis all den strømmen føres kun gjennom ATX kontakten så er det fare for overbelastning av kontakten (varmgang). Derfor ble det laget en ekstra kontakt, slik at strømmen fordeles på flere pinner. Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Nice Takk for opplysningen Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Hmm, kanskje litt Off-topic, men jeg har tenkt på den jeg, men jeg lurer på om den er sterk nok til å kjøre waterchill vannkjøling, enkel rad. 4 hd en dvd rom cd rom amd xp 2500+ radeon 9600xt fireblade edition? har en 400 watt NQ nå, den undervolter på 12 volten, den kjører på 11,92 Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Har du url til psuen din? Hvor mye kostet den? Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 HER er den! helt kurrant, ikke noe støynivå Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Du er vel ikke redd for at 11.92V er lav spenning? Da engster du deg unødig. Der er aldri slik at disse spenningene er 100%. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå