^Avenger^ Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Kortet begynner vel å dra litt på åra nå ja. Men noen som vet hvordan eller progs til å clocke opp dette kortet ? Specs: 850 intel celeron prossesor klokket opp til 1100 384 sd ram win 98 se Ibm 45gb 7200 rpm Ati rage fury 128 Soundblaster Live Value! Også en liten annen ting jeg har lurt på. Jeg får i snitt 30 fps inn-game i counterstrike, og synes dette er relativt lavt til den speccen jeg har, Hvordan kan jeg få økt den ? Kjenner mange som har utrolig mye lavere specs enn meg, og fortsatt har mye mye bedre fps(nyere skjermkort though) Og en siste ting ;P jeg prøvde å legge inn windows Xp her om dagen, og maskinen stoppet opp i installing Xp files, så jeg tok å installerte nyeste bios versjon. Og når jeg skal installere nå stopper den opp rett før copying windows files med error: "Ati rage Fury 128 mb agp" helt øverst etter oppstart, Hvorfor stopper den der med den erroren ? takk for dine sekunder ;O Mhv Andreas Lenke til kommentar
McHelten Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Quote: Den 2002-05-14 13:34, ^Avenger^ skrev:Kortet begynner vel å dra litt på åra nå ja. Men noen som vet hvordan eller progs til å clocke opp dette kortet ? Den gang da jeg var ung og hadde et Rage Fury kort (Rage128 GL chip) brukte jeg Rage 128 Tweaker. Kan ikke love at det hjelper så meget, men jeg husker klart den dag i dag at jeg fikk chip&minne opp i ~210MHz. (Det kan jo hende at jeg husker helt feil oxo) Programmet kan lastes ned her [ Denne Melding var redigert av: McHelten på 2002-05-14 14:06 ] Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Quote: Den 2002-05-14 14:06, McHelten skrev:Kan ikke love at det hjelper så meget, men jeg husker klart den dag i dag at jeg fikk chip&minne opp i ~210MHz. (Det kan jo hende at jeg husker helt feil oxo)Programmet kan lastes ned her<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: McHelten på 2002-05-14 14:06 ]</font> Da husker du nok ganske feil :smile: Et Rage 128 basert skjermkort har core på ca. 90MHz, ivaffal 128GL. Kortet ble så varmt som 70-80 grader C på GPU i enkelte tilfeller. Minne var vel SD/SG-RAM men trur nok de også lå på rundt 90-100MHz. Lenke til kommentar
larsmk Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Tror nok også han husker litt feil, ja. Både brikke og RAM kjører på ca 90 mhz. Har samme skjermkort og det kjører CS perfekt i 1024*768. Har du lastet ned nyeste drivere? Gjør det på http://www.ati.com Lenke til kommentar
McHelten Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Quote: Da husker du nok ganske feil :smile: Et Rage 128 basert skjermkort har core på ca. 90MHz, ivaffal 128GL. Kortet ble så varmt som 70-80 grader C på GPU i enkelte tilfeller. Minne var vel SD/SG-RAM men trur nok de også lå på rundt 90-100MHz. Hmm. Sånn er det å bli gammel. Det kan jo stemme det, kan være jeg fikk 110MHz og ikke 210. Kunne jo sjekke siden jeg har kortet i en gammel K6-II maskin, men hvorfor bry seg. Det er jo et virkelig uspennende kort i spillsammenheng og gjør nå straffetjeneste som DVD-dekoder. Der fungerer det imidlertid utmerket med normal klokking, selv med en K6-2 400MHz. .... Har nå sjekket, og den viste seg å stå på 110MHz...saken er oppklart. [ Denne Melding var redigert av: McHelten på 2002-05-14 19:46 ] Lenke til kommentar
^Avenger^ Skrevet 14. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2002 Vil bare takke alle for nyttig informasjon =] Til larsmk; du sier du kj0rer perfekt paa den oppl0sningen 1024*768 opengl, hva har du i fps da ? og hva slags os har du evt hvem driver? Og naar dere sitter aa tenker/mimrer paa alle gode stunder dere har hatt med kortet "mitt" :smile:, har dere noen spesielle settings eller anbefalinger som jeg kan sette opp for aa utnytte kortet maks ? Hvor mye kan jeg tweake kortet opp uten aa sette inn en ny vifte eller vaere redd for at kortet skal bli altfor overopphetet ? Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Mitt Rage Fury fikk jeg presset opp til 100 på core og 120 på minne før det begynte å bli ustabilt. Dette var uten vifter eller noe ekstra kjøling. Dette kortet var et av de første som kom. På et nyere kort kan du nok kjøre core høyere. ATI opererte også dengang med forskjellig hastighet for bulk og retail. Mitt kort var et bulk kort som var klokket til 90/90, retail kortene var klokket til 103/103. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå