Gå til innhold

Nytt KG7-system, får ikke startet

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fikk endelig de siste delene av opplegget mitt i dag, og jeg kunne begynne å skru og ordne. Etter at jeg var ferdig, viste deg seg at maskinen ikke ville starte opp til bios en gang. Jeg begynte å feilsøke osv.

Jeg skriver alt stasjet mitt, + hva jeg har gjort, sånn at mer erfarne folk som er interessert kan komme med tilbakemeldinger. Jeg håper jo også å få svar på om jeg har et dødt HK eller ikke.

Stæsj:

abit kg7-raid / komplett

amd1400/266 / komplett

2x256 micron ddr / pcmax

2xwesterndigital 5400 60 GB / komplett

chieftec med chieftec strømforsyning / komplett

standard stygg floppy / komplett

Dette er de delene jeg mistenker kan forårsake det hele. Jeg begynte med å teipe igjen alle hull og åpningen i kabinettet med elteip og kjøkkenvifte-filter av papir. Dette er en fin ting, og ble fint. Jeg festet på vifter og monterte harddisker og dvd/cdrw. Jeg tok av viften på chipsettet på kg7-en. Det så ille ut der, jeg fant også noe som lignet på fuktighet. Jeg vasket med isopropanol, og puttet på et fint, tynt lag med arctic silver, og ordnet opp. Jeg satte på prosessoren, og festet min taisol 760. Jeg ordnet og koste meg, og til slutt tok jeg ut den gamle radeonen min av gamlemaskinen (den virket fint i morges, er ikke modifisert på noe vis), lydkortet og nettverkskortet, før jeg var klar.

Så vil ikke maskinen starte. Jeg begynner å feilsøke som best jeg kan, men ingenting hjelper. Har prøvd å starte uten minne, uten harddisker, og diverse. Det kommer ikke noe beep, og ikke noe bilde. Altså vil den ikke passere Power On Self Testen.

Jeg tok alle nødvendige forbehold, og har testa alt flere ganger og er 99% sikker på at det ikke er jeg som har føkka opp noe.

Så mine spørsmål er:

1. Høres dette ut som et føkka hovedkort?

2. Chieftec-en har veldig mange rart-utseendet strømkabler, som ikke er i bruk. Har jeg glemt noe?

3. Kan det være prosessoren?

4. Har jeg føkka opp garantien min på kg7-en, og vil de merke det hvis jeg leverer det inn (jeg sikter til trikset med chipsett-vifta, som jo uansett fra før av var under enhver kritikk).

5. Hvor lenge må jeg vente før jeg ev. får nytt av Komplett?

6. Får jeg det kjedelig?

7. Hva skal jeg gjøre?

Har dere noen tips eller erfaringer, ikke nøl! Kanskje vil dere bare støtte meg, gi meg en kameratslig klapp på skulderen og si at om to måneder er alt glemt? Ikke vent! Gjør det med en gang. Jeg trenger all den hjelp jeg kan få!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Du må plassere de to minnebrikkene dine i de to ram-slottene lengst fra prosessoren. Sånn er det bare med KG7. De to slottene nærmest prosessoren kan kun tas i bruk dersom du bruker buffered minne, og fyller de 2 slottene lengst fra cpu først.

Dersom det ikke er dette som er årsaken, så vil jeg ivertfall si at du vil komme så langt som til bios dersom cpu er mos, jeg kom ivertfall til biosen da jeg hadde mosa duronen min på mitt gamle KT7.

Har nylig fått KG7-RAID jeg også, dritbra kort! :smile:

Har bare Duron 800mhz nå, men er veldig fornøyd med den. Går helt stabilt på 1066mhz (133x8) nå, det er 33% overklokking over standard hastighet, det :smile:

Håper dette kan hjelpe. Lykke til med maskina!

mvh

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:

On 2001-08-31 23:04, Maroder_S skrev:

Hei! Jeg fikk endelig de siste delene av opplegget mitt i dag, og jeg kunne begynne å skru og ordne. Etter at jeg var ferdig, viste deg seg at maskinen ikke ville starte opp til bios en gang. Jeg begynte å feilsøke osv.

Jeg skriver alt stasjet mitt, + hva jeg har gjort, sånn at mer erfarne folk som er interessert kan komme med tilbakemeldinger. Jeg håper jo også å få svar på om jeg har et dødt HK eller ikke.

Stæsj:

abit kg7-raid / komplett

amd1400/266 / komplett

2x256 micron ddr / pcmax

2xwesterndigital 5400 60 GB / komplett

chieftec med chieftec strømforsyning / komplett

standard stygg floppy / komplett

Dette er de delene jeg mistenker kan forårsake det hele. Jeg begynte med å teipe igjen alle hull og åpningen i kabinettet med elteip og kjøkkenvifte-filter av papir. Dette er en fin ting, og ble fint. Jeg festet på vifter og monterte harddisker og dvd/cdrw. Jeg tok av viften på chipsettet på kg7-en. Det så ille ut der, jeg fant også noe som lignet på fuktighet. Jeg vasket med isopropanol, og puttet på et fint, tynt lag med arctic silver, og ordnet opp. Jeg satte på prosessoren, og festet min taisol 760. Jeg ordnet og koste meg, og til slutt tok jeg ut den gamle radeonen min av gamlemaskinen (den virket fint i morges, er ikke modifisert på noe vis), lydkortet og nettverkskortet, før jeg var klar.

Så vil ikke maskinen starte. Jeg begynner å feilsøke som best jeg kan, men ingenting hjelper. Har prøvd å starte uten minne, uten harddisker, og diverse. Det kommer ikke noe beep, og ikke noe bilde. Altså vil den ikke passere Power On Self Testen.

Jeg tok alle nødvendige forbehold, og har testa alt flere ganger og er 99% sikker på at det ikke er jeg som har føkka opp noe.

Så mine spørsmål er:

1. Høres dette ut som et føkka hovedkort?

2. Chieftec-en har veldig mange rart-utseendet strømkabler, som ikke er i bruk. Har jeg glemt noe?

3. Kan det være prosessoren?

4. Har jeg føkka opp garantien min på kg7-en, og vil de merke det hvis jeg leverer det inn (jeg sikter til trikset med chipsett-vifta, som jo uansett fra før av var under enhver kritikk).

5. Hvor lenge må jeg vente før jeg ev. får nytt av Komplett?

6. Får jeg det kjedelig?

7. Hva skal jeg gjøre?

Har dere noen tips eller erfaringer, ikke nøl! Kanskje vil dere bare støtte meg, gi meg en kameratslig klapp på skulderen og si at om to måneder er alt glemt? Ikke vent! Gjør det med en gang. Jeg trenger all den hjelp jeg kan få!

=====================================================

Jeg har oxo akkurat fått meg et Abit KG7 RAID h-kort og en T-bird 1,4ghz cpu.

Når jeg hadde satt sammen alt og skulle starte opp maskineriet, så var alt jeg møtte en svart skjerm.

På nettet (www.hardocp.com) så leste jeg om at det kasnkje kunne være nettverkskortet mitt sin skyld (Netgear FA311)så jeg tok ut nettverkskortet og vips så funka alt! =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...