Sredna Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Det flotte har skjedd. På min gamle bærbare Toshiba 4080cdt ble harddisken formatert. Greit det, men i oppsettet så leser den harddisken før en går på cd stasjon eller diskettstasjon,dvs jeg får ikke startet med systemdiskett/cd. Har prøvd å demontere for å ev bytte harrdisk med en annen gammel Toshiba men gav opp halvveis(ville vel aldri få det sammen igjen). Noen som har noen gode råd? Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Har du prøvd å skifte på boot-sequensen i BIOS da? Lenke til kommentar
Sredna Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Hadde det enda vært så lett. Problemet er at jeg ikke kommer meg inn i bios. Får etter at Toshiba logoen dukker opp "invalid system disk. Replace the disk, and then press any key", og der står jeg altså. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Det er når toshiba-logoen kommer opp du skal trykke på noe for å komme inn i BIOS. Har du ikke manualen til pcen hvor hvordan du skal gjøre dette står forklart? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Prøv F1 eller delete når toshiba logoen er der Lenke til kommentar
Sredna Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Kanskje ikke så dumt å lete fram de gamle manualene. Der stod å lese: Sett inn gjennopprettingscd'en, hold C inne mens du slår på strømmen, slipp når Toshiba logoen kommer opp". Nå har jeg ikke den CD'en, men hadde en bootcd og har kommet inn. Da ser det ut som om det kun ligger en masse arbeid foran meg. Takk så lagt gutter, hjelper med litt ideer når en låser seg fast. :-) Lenke til kommentar
ols Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Forstod ikke helt om du kom deg inn i bios på den måten som ble foreslått. Det vanligste med dette fabrikatet er å holde nede Esc tasten mens du starter maskinen, og deretter får du beskjed om å trykke F1. Lenke til kommentar
Sredna Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Og jeg kom meg ikke inn på biosen nei. Med esk + F1 gikk det- takker (etter å ha klart å starte maskinen med win95 oppstartscd 1 mill ganger og gjort alt mulig rart, men kom ikke lenger). Nå får jeg se om jeg får løst det. Jeg hører av meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå