Gå til innhold

SE K700i og FW oppgradering med DSS-25


Klorin

Anbefalte innlegg

Kjøpte min SE K700i for tre dager siden og ble momentant veldig glad i denne mobilen. Eneste problemet jeg hadde var at den hang seg opp noen ganger når jeg skulle bruke bluetooth. Leste litt rundt på nettet og fant fort ut at en FW oppgradering ville fikse dette plus å gi meg mye bedre batteri-kapasitet. Bestillte derfor samme kveld en DSS-25 fra Forbrukershop. Batterikapasitet'en har jo ikke jeg fått testa så mye bortsett fra at jeg ladet den 24t første gangen og batteri gikk ut ganske fort.

 

I går dumpet DSS-25 ned i postkassa så jeg lastet ned siste driver til den fra nettet og inst. den på laptoppen min. Det anbefales å bruke laptop siden den har batteri og vil fortsette å oppgradere selv om strømmen skulle bli borte eller blinke ett sekund som den gjør noen ganger. Da slipper man å sitte igjen med en død mobil.

 

Etter å ha inst. DSS-25 satte jeg mobilen i den og gikk til K700i sin produktside på nettet og klikket på linken "Sony Ericssons oppdateringstjeneste". Så går man igjennom en sjekkliste og klikker neste noen ganger så er oppgradringen i gang. Hele prosessen tok ca. 15 min og alt gikk som det skulle.

 

Har testet bluetooth endel etter oppgrading og nå er den helt stabil. Angående batterlevetiden så var det akkurat som å skru igjen en kran. Har tatt masse bilder, overført over bluetooth, spilt mp3 og knottet masse siden jeg oppgraderte i går og nå nesten ett døgn etterpå har den bare gått ned en prikk på batterimeteret! Helt utrolig.

 

Dette var ment som en erfaring og en liten guide til andre. Man kan jo selvfølgelig oppgrader på ett service-senter, men dette er neppe siste oppgraderingen og da er det fint å kunne gjøre de selv.

Endret av klorin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

jeg har nettopp fått min DSS-25 i postkassa! Lagt inn drivere og kobla til pcen!

jeg har litt dårlig erfaring med bruk av denne dockingstasjonen. Mobilen skal seff være kobla opp sånn at statusen får en sånn "V" på ikonet på taskbaren??? Altså koblet opp, før man starter oppdateringstjenesten på SE sine hjemmesider!

 

Når jeg starter oppdateringen, så står det bare "Please wait...Checking the installation of Sony Ericsson Update Service " i lang tid.... er dette vanlig??? Hvor lang tid stod statusen slik hos dere som har oppdatert ved å bruke DSS-25???

 

mvh

_THX_

Lenke til kommentar
Hei!

 

jeg har nettopp fått min DSS-25 i postkassa! Lagt inn drivere og kobla til pcen!

jeg har litt dårlig erfaring med bruk av denne dockingstasjonen. Mobilen skal seff være kobla opp sånn at statusen får en sånn "V" på ikonet på taskbaren??? Altså koblet opp, før man starter oppdateringstjenesten på SE sine hjemmesider!

 

Når jeg starter oppdateringen, så står det bare "Please wait...Checking the installation of Sony Ericsson Update Service " i lang tid.... er dette vanlig??? Hvor lang tid stod statusen slik hos dere som har oppdatert ved å bruke DSS-25???

 

mvh

_THX_

Hei, jeg hadde/har ingen "V" nede ved taskbaren. På laptoppen har jeg ingen annen tlf. programvare installert annen enn driveren til DSS-25. Nå husker ikke jeg eksakt den "Please wait...Checking the installation of Sony Ericsson Update Service " meldingen du nevner, men var endel sånn sjekking før den startet å oppgradere. Ingen av dem tok mer enn noen sekunder ihvertfall, bortsett når den lasta ned softwaren og da viste den jo etterhvert hvor mye den hadde lastet ned.

Jeg brukte Windows XP Pro SP1 når jeg oppdaterte, stoler ikke på SP2 ennå. Har hørt om mye rare problemer som påvirker mye i Windows.

Lenke til kommentar

Etter det jeg skjønner nå! så får jeg rett og slett ikke opp at den install vinduet for : Sony Ericsson Update Service client application... er nok derfor det står please waiting hele tida...."Checking the installation of Sony Ericsson Update Service " .... ikke sant... har XP SP1...

 

veldig frustrerende...har slått av alt av popupblokkering,....antivirus, internetsecurity....

 

noen som veit løsningen?? :S

 

mvh

_THX_

Lenke til kommentar
Etter det jeg skjønner nå! så får jeg rett og slett ikke opp at den install vinduet for : Sony Ericsson Update Service client application... er nok derfor det står please waiting hele tida...."Checking the installation of Sony Ericsson Update Service " .... ikke sant... har XP SP1...

 

veldig frustrerende...har slått av alt av popupblokkering,....antivirus, internetsecurity....

 

noen som veit løsningen?? :S

 

mvh

_THX_

Du har ikke satt på for høy sikkerhet i IE da, sånn at den ikke åpner og inst. programvaren slik den skal? Prøv å sett det til default.

Lenke til kommentar

Det går også selvfølgelig an å få sjappa du kjøpte telefonen i til å oppgradere.

 

Det gjorde jeg sist lørdag, hadde ikke noen spes. problem med telefonen tidligere bortsett fra svakt batteri. Dette ser ut til å ha bedret seg etter oppgraderingen.

 

Betalte 200 spenn istedet for å kjøpe stasjon til 500-600. Håper jeg slipper med den ene oppgraderingen inntil jeg igjen skifter telefon :p

Endret av Lef
Lenke til kommentar
Det går også selvfølgelig an å få sjappa du kjøpte telefonen i til å oppgradere.

 

Det gjorde jeg sist lørdag, hadde ikke noen spes. problem med telefonen tidligere bortsett fra svakt batteri. Dette ser ut til å ha bedret seg etter oppgraderingen.

 

Betalte 200 spenn istedet for å kjøpe stasjon til 500-600. Håper jeg slipper med den ene oppgraderingen inntil jeg igjen skifter telefon :p

Betalte 200,- sier du, jeg trodde det var gratis jeg?

 

Joda, enig at man sparer kroner der. Men den basestasjonen er faktisk ganske fin å ha, jeg har den foran PC'en her på skrivebordet med laderen tilkoblet og da blir jo tlf. ladet når den står i den også. Samtidig kan jeg overføre data til og fra den og sende tekstmld. med PC'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...