oyvindkvamme Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 har netopp skiftet cpu viften med ein heatsink ( Thermalright sp-97, med 92mm papst vifte) har koblet viften til ein viftestyring, derfor er ikkje cpu fan koblingen på hovedkortet koblet til nåke.. Så under oppstarten får eg besked om at cpu fan isn't running av ein stemme.. POST.( feilmelding via stemme, HK : Asus A7N8X) er det mulig å stille i bios/software at den ikkje skal bry seg om dette..? må jo vere mulig å bruke heatsink uten vifte vel? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Gå inn i BIOS og slå av at maskina skal slå seg av hvis vifta ikke går! Husken ikke hvor man finner det eller hva det konkret heter, men hvis du leter litt finner du det garantert! Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 sett den turtals avleser tingen på vifte kontakten på HK de hjalp hos meg. Lenke til kommentar
wim Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Jeg tror det heter speech reporter Lenke til kommentar
oyvindkvamme Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 maskina slår seg ikkje av.. men vist eg har POST message på, så får eg besked om at "cpu fan failed".. eg veit kor eg kan slå av POST message.. det var ikkje nåke sånn turtalls avleser ting på viften.. er ei PAPST vifte, kun ein 3pins kontakt, som eg har sett i viftestyringen.. Og når eg kjører ASUS Probe ( avlesing av rpm, på vifter, cpu og hk temp) så lager programmet ein kikke lyd og blinker på at cpu viften har ein rpm på 0.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Tja.. kan du ikke prøve å modde litt med en leding og kontakt til HK? Det er faktisk noen produsenter av viftestyringer (og vifter) som tenker på at dette faktisk er nødvendig.. Har selv kjøpt en Akasa viftekontroller som jeg ikke har montert enda da denne kun kommer med 3-pins ledninger som skal kobles direkte til viftene (som din). Det er bare *for dårlig* (angrer litt på kjøpet..men den så så kul ut på websidene til GlobalCool). Zalman's viftekontroller.. og de aller flelste Thermaltake-vifter har tatt hensyn til at det er påkrevd med turtallsavlesning til HK.. Men som sagt.... dette kan man jo klare å "modde" til selv.. Du trenger bare en "strømtyv" til den gule ledningen og koble ledning til HK (pinne 3 er det vel?). Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 ville tro du kunne koble ut sånne varselsmeldinger i bios en plass, kanskje noen som har samme kort kan forklare nyaktig hvor det skal gjøres og hvordan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå