andersab Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Trenger en ny vifte til min strømforsyning, da denne bråker som et uvær nå. Jeg har ikke noe greie på dette, så jeg håper noen kan hjelpe meg. Jeg har målt viften til 80*80*25mm, og på viften står det DC FAN D80SH-12, DC12V 0,18A. Når jeg ser på vifter på f.eks komplett sine sider, så er det en hel del å velge mellom, alle har samme målene og prisen, men det står 26db, 32db, 38db, 12db, 19db osv. Hva skal jeg ha? Når jeg først skal ha en ny, legger jeg heller i en hundrings ekstra for å få en bra vifte som er ekstra stille, hvis det er mulig. Noen forslag? Hjelp! Mvh Anders A. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Papst lager de beste viftene.Denne viften kan du bruke.Den har et støynivå på 19db,det er nesten lydløst.De selger også ei vifte som bare er 12 db,men den har mye lavere luftstrøm og dermed dårligere kjøling. EDIT:Hvis det er en Q-tec strømforsyning du har,eller en annen som begynner å bli gammel vil jeg heller anbefale at du legger til noen hundrelapper og kjøper ny psu.Da er denne et godt valg. Endret 3. oktober 2004 av Morten K Lenke til kommentar
andersab Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Hvordan vet jeg om den viften på 19db kjøler godt nok? Tenker jeg prøver meg på den du anbefalte! Så får jeg heller investere i en ny strømforsyning om den går til dundas... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Ser at du bor i Oslo så både Class Olson og Biltema har standard 80x80mm vifter til en grei penge, så slipper du frakt i tillegg. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Hvordan vet jeg om den viften på 19db kjøler godt nok? Tenker jeg prøver meg på den du anbefalte! Så får jeg heller investere i en ny strømforsyning om den går til dundas... Jeg har byttet til en slik vifte i min Cieftec psu og det funker.Hvis du er usikker på om 19db vifta vil holde,så kan du kjøpe denne.Du kan koble viften til "PWR FAN" eller "CHA FAN" utgangen på hovedkortet og bruke et program som heter SpeedFan til å justere hastigheten/støynivået på viften. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå