Bogan Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Vet noen om et program som måler hard-disk temp? Har prøvd hdd health, men dette var ikke kompatibelt med maskinen min... Hva er bør tempraturen på hard disk? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 jeg bruker hardware monitor mine disker ligger på 27, 29 og 36 grader.. Dette forutsetter jo at diskene dine støtter temp-overvåking.. så lenge de ikke ligger på over 60 konstant bør du ikke få noen problemer.. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Mine pleide å ligge på 44-48C og har fått 3 stk ødelagt av det. Bruk vifter... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 hdtune er et fint program (og freeware) Mye snacks integrert idet . hdtune.com Lenke til kommentar
kevral Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Motherboard Monitor kan stilles inn til å overvåke harddisk-temperaturer også. Gratis og glimrende. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg kjørte uten kabinettvifter i 2,5 år på min pc og diskene lå vel på veldigvarmt sist gang jeg sjekka før jeg bytt kabb dvs det var ekstremt ubehagelig å ta fingeren på dem. Tenker 60-70 grader jeg hvis ikke jeg tar helt feil. På nye kabbet har jeg viftestyring med temp sensor og hvis ikke jeg tar helt feil så har de aldri liggi over 40grader. kan også tilføye at 40gig WD disken min lever i beste velgående enda etter 3 års drift og 2,5 år i veldig varmt kabb! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Speedfan kan lese av HD-temp. Men tror ikke sensorene i alle HD-ene er helt til å stole på. En av HD-ene mine er ofte kaldere enn temperaturen i skapet PC-en står i. :!: Lenke til kommentar
Lord_Rain Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg har en Maxtor OneTouch USB disk, og den blir veldig varm... det er jo en innebygd vifte i den, men er den bra nok? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg bruker Everest Home for å sjekke mine temperaturer. Den viser temperatur på HK, CPU og alle hardisker jeg har. er veldig fornøyd med dette programmet. I skrivende stund har jeg disse temperaturer: HK:29 CPU: 39 Seagate HD:32 WDC HD:38 cpu er xp2800+@2300MHz VCore 1.7V Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Takker valget fallt på hdtune.com og dette var jeg veldig fornøyd med. Men lurer og p åom dere har et defragmenterings program å anbefale? hører at det som er i windows er dårlig? syspunkter på dette? Lenke til kommentar
habentsen Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Diskeeper er et fint defragmenteringsprogram som gjør jobben uten at du merker det. Kan settes opp på mange måter, jeg har satt det opp til å defragmentere diskene mine når skjermbeskytteren er på, det fungerer utmerket. Det legger seg automatisk ned når jeg tar i bruk maskinen igjen. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 "perfect disk" er et bra program for defragmentering, men det koster penger.. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 ok.. Men windows' eget defragmenterings prog er det ubrukelig?? Men vet ikke om et freeware? eller et "lovelig" et? Lenke til kommentar
habentsen Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Windows sitt er ikke håpløst, det er "midt på treet". Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Windows xp benytter diskkeeper lite , så det er ikke så værst . Noe man ikke oppnår en dritt med er jo defor å installere en downloadet kopi av diskkeeper lite , da det er det samme som xp's innebygde. Eneste forskjellen man oppnår er en annen GUI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå