bergetun Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Lurer på om det er noen her som kunne ha hjulpet meg ett lite program som kan hente text fra en webside. Altså, la oss si jeg har en webside https://whatever.com/?password=jalla&username=jalla der jeg skal hente en liten del (streng) fra den siden. Det jeg lurer pÅ er hvordan jeg får lastet ned hele siden og lagret det i en streng. Takker for svar Lenke til kommentar
Lt. Crunch Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) hm.. muligens bedre sent enn aldri?..... hent siden.. og så parse strengen du får tilbake. - inneholder siden korrekt html så burde dette gå greit med System.Xml private System.Text.StringBuilder GetPageContent(string url) { System.Net.HttpWebRequest request = (System.Net.HttpWebRequest)System.Net.WebRequest.Create(url); HttpWebResponse response = (System.Net.HttpWebResponse)request.GetResponse(); Stream stream = response.GetResponseStream(); StreamReader reader = new StreamReader(stream); string line; System.Text.StringBuilder contentLines = new System.Text.StringBuilder(); while((line = reader.ReadLine()) != null) { contentLines.Append(line); } response.Close(); reader.Close(); return contentLines; } Endret 18. januar 2005 av Lt. Crunch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå